Peab förvärvar rörelserna i Interoc Fasad och Plattsättning

Peab förvärvar rörelserna i Interoc Fasad och Plattsättning Peab förvärvar varumärket Interoc och rörelserna i Interoc Fasad AB och Interoc Plattsättning AB. Därmed fördubblar Peab sin omsättning inom puts- och plattsättningsområdet och blir rikstäckande och branschledande. Peab fortsätter att utvidga sin verksamhet inom puts och plattsättning. Genom en strukturaffär där Interocs två affärsgrenar går upp i Hero Hus AB, som ingår i Peab, blir Peab den ledande aktören i Puts- och plattsättningsbranschen i Sverige. Peab har även för avsikt att namnändra Hero-Hus till Interoc Interoc Plattsättning är Sveriges största plattsättningsföretag och hade under 2002 en omsättning på 90 miljoner kronor och 100 personer anställda i Stockholm, Malmö, Helsingborg, Halmstad och Växjö. Interoc Fasad hade under fjolåret en omsättning på 50 miljoner kronor och 60 personer anställda i Malmö, Helsingborg, Lund och Halmstad. Efter denna affär kommer Hero-Hus att omsätta cirka 500 miljoner kronor. Affären förutsätter konkurrensverkets godkännande. För mer information, kontakta: Tomas Anderson, divisionschef Peab, 070-634 49 94. Gösta Sjöström, informationschef Peab 0733-37 10 10 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/27/20030527BIT00570/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/27/20030527BIT00570/wkr0002.pdf

Peab är ett av Nordens ledande bygg- och anläggningsföretag med cirka 14 000 anställda och en omsättning på cirka 54 miljarder kronor. Koncernen har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge och Finland. Huvudkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad vid NASDAQ Stockholm.