Peab presenterar projektportfölj

Peab presenterar projektportfölj Vid dagens kapitalmarknadsdag presenterar Peab för första gången sin projektportfölj. I portföljen ingår cirka 100 projekt. Projekten avser aktuella byggrätter om sammanlagt överstigande 1,2 miljoner kvadratmeter som Peab direkt eller indirekt äger eller förfogar över. Byggrätterna fördelas enligt följande: Bostäder 710.000 kvm Kommersiella 360.000 lokaler kvm Industrilokal 190.000 er kvm Huvuddelen av byggrätterna återfinns i storstadsregionerna Malmö, Göteborg och Stockholm samt i Mälardalen. För ytterligare information kontakta: Göte Brännvall, VD Peab Sverige 070-544 77 33 Gösta Sjöström, informationschef Peab 070-555 00 58 Tidigare utsända pressmeddelanden från Peab finns på peab.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/06/20001006BIT00490/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/06/20001006BIT00490/bit0002.pdf

Peab är ett av Nordens ledande bygg- och anläggningsföretag med cirka 15 000 anställda och en omsättning på cirka 53 miljarder kronor. Koncernen har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge och Finland. Huvudkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad vid NASDAQ Stockholm.