Peab utser ny personaldirektör

Tina Hermansson Berg har utsetts till ny personaldirektör för Peab AB. Tina tillträder tjänsten den 1 augusti 2012 och tar plats i Peabs koncernledning. Mats Johansson, som tidigare haft tjänsten, kvarstår i koncernledningen, nu med ansvar för Etik och Säkerhet. Tina Hermansson Berg kommer närmast från en tjänst som Executive Vice President inom Human Resources & Corporate Communication på Mölnlycke Health Care AB.

”Tina har en gedigen erfarenhet av strategiskt personalarbete från olika branscher, såväl nationellt som internationellt. Med mycket goda resultat har hon utvecklat och genomfört kulturbärande program och processer för anställda i syfte att säkra fortsatt framgång, lönsamhet och tillväxt”, säger Peabs VD och koncernchef Jan Johansson.

För ytterligare info, kontakta:

Jan Johansson, VD Peab 0431 89 329

Fredrik Wahrolén, kommunikationschef Peab 0733 371007

Informationen är sådan som Peab AB skall offentliggöra enligt lagen om värdepappersmarknaden och/eller lagen om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande den 27 februari kl 15.00

Peab är Nordens Samhällsbyggare med cirka 15.000 anställda och en omsättning överstigande 40 Mrd. Koncernens dotterföretag har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge och Finland. Koncernkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad på Large Cap-listan vid NASDAQ OMX i Stockholm.