Peabs mellandomsyrkande bifölls ej i tingsrätten

Peabs mellandomsyrkande bifölls ej i asfaltkartellmålet Peab med flera har yrkat att tingsrätten prövar frågan om förbudet mot karteller är tillämpligt när en part agerat både som beställare och anbudsgivare. Stockholms tingsrätt har i en mellandom fastställt att så kan vara fallet. Tingsrätten har inte behandlat frågan huruvida beställare och entreprenörer i det aktuella målet de facto samordnat sina anbud. För ytterligare information, kontakta: Gösta Sjöström, Informationschef Peab tel 0733 37 10 10 Tidigare utsända pressmeddelanden från Peab finns på peab.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/12/20031212BIT00560/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/12/20031212BIT00560/wkr0002.pdf

Peab är ett av Nordens ledande bygg- och anläggningsföretag med cirka 14 000 anställda och en omsättning på cirka 54 miljarder kronor. Koncernen har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge och Finland. Huvudkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad vid NASDAQ Stockholm.