Vägkontrakt till Peab i Göteborg

Nytt vägkontrakt till Peab i Göteborg Peab och Vägverket har tecknat ett nytt avtal avseende drift och underhåll av Vägverkets vägnät i Göteborgs innerstad. Avtalet löper över fyra år med option på ytterligare tre år och kontraktssumman uppgår till 70 mkr. För ytterligare information kontakta: Christer Andersson, entreprenadingenjör Peab 031-57 51 65 Gösta Sjöström, informationschef Peab 070-555 00 58 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/03/20000503BIT00230/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/03/20000503BIT00230/bit0002.pdf

Peab är ett av Nordens ledande bygg- och anläggningsföretag med cirka 14 000 anställda och en omsättning på cirka 54 miljarder kronor. Koncernen har strategiskt placerade kontor i Sverige, Norge och Finland. Huvudkontoret är beläget i Förslöv på Bjärehalvön i Skåne. Aktien är börsnoterad vid NASDAQ Stockholm.