Ny chef för Pergos Europa-marknad

Ny chef för Pergos Europa-marknad Björn Edwardzon har fr.om den 1 juni 2003 utnämnts till Senior Vice President Region Europe för Pergo. Han kommer därmed att ingå i Pergos koncernledning. Björn Edwardzon har varit anställd på Pergo sedan 1995 och kommer senast från positionen som Sales Director för Europa. Sedan 1995 har Björn innehaft flera befattningar på ledande nivå inom Pergo. Tidigare arbetade Björn som Group Logistics Manager på Acrimo AB. Pergos europeiska marknad utgör ca en tredjedel av företagets försäljning. Pergo är ett laminatgolvföretag med ledande positioner på marknaden i framförallt Europa och USA. Trelleborg 2003-05-21 Pergo AB Corporate Communications ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/21/20030521BIT00660/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/21/20030521BIT00660/wkr0002.pdf