Pergo och HW Industries får godkännande från svenska konkurrensmyndigheter

Pergo och HW Industries får godkännande från svenska konkurrensmyndigheter Som tidigare meddelats har Pergo och den största aktieägaren i Witex AG, HW Industries GmbH & Co. KG slutit ett bindande avtal om ett samgående mellan Pergo och Witex. Enligt avtalet ska Pergo förvärva HW Industries samtliga aktier i Witex. Samgåendet mellan Pergo och Witex är bl a villkorat av godkännande från konkurrensmyndigheterna i Sverige och i Tyskland. Som det meddelades den 20 februari har den tyska konkurrensmyndigheten tidigare givit sitt godkännande till sammanslagningen. Godkännande har nu även erhållits från den svenska konkurrensmyndigheten. Trelleborg 2003-03-05 Pergo AB Corporate Communications För ytterligare kommentarer, vänligen kontakta: CEO - Raimo Issal, tel 0410-36 31 00 CFO - Annette Kumlien, tel 0410-36 31 00 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/05/20030305BIT01050/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/03/05/20030305BIT01050/wkr0002.pdf