Pergo och HW Industries får godkännande från tyska konkurrensmyndigheter

Pergo och HW Industries får godkännande från tyska konkurrensmyndigheter Som tidigare meddelats har Pergo och den största aktieägaren i Witex AG, HW Industries GmbH & Co. KG slutit ett bindande avtal om ett samgående mellan Pergo och Witex. Enligt avtalet ska Pergo förvärva HW Industries samtliga aktier i Witex. Pergo äger idag 25,1% av Witex, medan HW Industries äger övriga aktier. Samgåendet mellan Pergo och Witex är bla villkorat av godkännande från konkurrensmyndigheterna i Sverige och i Tyskland. Den tyska konkurrens- myndigheten har nu givit sitt godkännande till sammanslagningen. Beslut från den svenska myndigheten förväntas komma i mitten av mars. Trelleborg 2003-02-20 Pergo AB Corporate Communications För ytterligare kommentarer, vänligen kontakta: CEO - Raimo Issal, tel 0410-36 31 00 CFO - Annette Kumlien, tel 0410-36 31 00 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/20/20030220BIT00130/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/20/20030220BIT00130/wkr0002.pdf