Persea Netshops AB tecknar avtal med Posten Logistic OLC

Persea Netshops AB tecknar avtal med Posten Logistic OLC Persea NetShops AB har tecknat avtal med Posten Logistik OLC om logistiktjänster s.k. Cross-Docking för sin e-commerce satsning hairdressershop.com. Avtalet ligger i linje med NetShops affärsidé med att leverera e- commercesystem till frisörbranschen. Verksamheten i NetShops baseras på ett leverantörssamarbete mellan de stora varumärkena i branschen; Goldwell, Wella, Lóreal och Schwarzkopf. Lanseringen av tjänsten till nyckelkunder i frisörbranschen har inletts och satsningen kommer att intensifieras under hösten. Valet av logistiklösning bygger på att Posten Logistik OLC har en unik lösning som är skräddarsydd för e-commerceföretag. Posten Logistik OLC har möjlighet att följa med Persea NetShops AB vid en expansion till främst de skandinaviska länderna men även norra Europa. Avtalet ger Persea NetShops AB möjlighet att fokusera på att förse frisörbranschen med det mest konkurrenskraftiga e-commercesystemet. " Persea NetShops har en mycket intressant affärsidé och jag tror att de har goda förutsättningar att lyckas. Under de senaste åren har vi hjälpt åtskilda företag med logistiken i samband med deras e-handelssatsning. Det är inte alla som lyckas, men bland dem som vi hjälpt till framgång kan jag nämna Bokus och Åhléns." Säger Posten Logistik OLC:s VD Göran Ahl. För ytterligare information: Richard Wikström, VD, Persea NetShops AB, telefon 08-556 020 70, 070-584 32 06 richard.w@persea.se, Pähr Andersson, finanschef, Persea NetShops AB, telefon 08-556 02 070, 070-538 10 73 pahr.a@persea.se Om Persea AB Persea marknadsför varumärkeskoncept riktade till kvinnor på den europeiska marknaden. Nettomsättningen 98/99 uppgick till 84,7 MSEK och vinsten efter finansnetto till14,2 MSEK. Persea driver e-handelssatsningen hairdressershop.com i dotterbolaget NetShops med webbutiker för frisörer. I slutet av maj 2000 flyttas handeln i B-aktien i Persea till Nya Marknaden (handlas idag av Arargon fondförvaltning). ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/24/20000524BIT00860/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/24/20000524BIT00860/bit0002.pdf