Persea noteras på Nya Marknaden

Persea noteras på Nya Marknaden PERSEA AB (publ) (PSEA B) kommer från och med den 29 maj att vara noterad på Nya Marknaden. Aragon Fondkommission AB kommer att fungera som sponsor och medverka till handeln med bolagets aktier. Nya Marknaden är en officiell marknadsplats vars handel utförs i OM Stockholmsbörsens elektroniska handelssystem SAX. I samband med noteringen anordnar Persea AB en press- och analytikerträff på Operaterassen kl 08:00 måndag den 29 maj. Bolaget kommer även att presentera och kommentera sin bokslutskommuniké för räkenskapsåret 1999/2000 under denna träff. - Med vår notering på Nya Marknaden kommer vi att befinna oss på rätt handelsplats för att möta våra aktieägares krav på en bra likviditet i aktien, säger Bo T:son Nyström VD Persea AB. För ytterligare information: Bo T:son Nyström, VD, Persea AB, telefon 08-556 020 70, 070-584 32 05, bo.n@persea.se, Peter Ideström, koncernfinanschef, Persea AB, telefon 08-556 02 070, 070- 538 10 71 peter.i@persea.se Om Persea AB Persea marknadsför varumärkeskoncept riktade till kvinnor på den europeiska marknaden. I produktportföljen återfinns Goldwell, ett av de största globala varumärkena inom professionell hårvård där Persea idag driver verksamhet i Sverige och Frankrike. Nettoomsättningen 98/99 uppgick till 84,7 MSEK och vinsten efter finansnetto till 14,2 MSEK. Persea driver också e-handelssatsningen hairdressershop.com i dotterbolaget NetShops med webbutiker för frisörer. ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/25/20000525BIT00520/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/25/20000525BIT00520/bit0002.pdf