Pfizer inbjuder allmänheten att lyssna på Internetkonferens med finansanalytiker idag, den 22 april Pfizer Inc. inbjuder investerare och allmänhet att lyssna på en Internetsänd telefonkonferens med medverkan av finansanalytiker, som inleds klockan 21.00 svensk tid idag, tisdagen den 22 april. Syftet med telefonkonferensen är att lämna aktuell information om Pfizers resultat och prognoser, med anledning av bolagets delårsrapport för första kvartalet 2003, som offentliggjordes idag. Den som vill lyssna på telefonkonferensen kan gå in på hemsidan www.pfizer.se och klicka på länken "Internetkonferens 22 april 2003". Resultatrapporten finns tillgänglig på hemsidan www.pfizer.com under sektionen "For Investors - SEC Filings". Klicka på "8-K", daterat den 22 april 2003. En inspelning av telefonkonferensen kommer att finnas tillgänglig på hemsidan www.pfizer.com fram till klockan 18.00 svensk tid tisdagen den 29 april. Kontaktperson för media: Marianne Bäärnhielm Informationschef 08-695 72 82 070-319 50 60 Kontaktperson: Anders Larsson Integrationsansvarig 08-519 063 84 0708-50 63 84 Pfizer är ett av världens ledande och mest forskningsintensiva läkemedelsföretag. Genom våra moderna och effektiva läkemedel kan vi hjälpa människor till ett friskare liv. Pfizers globala verksamhet är koncentrerad till områdena hjärta/kärl, centrala nervsystemets sjukdomar, respiration, infektion, urologi, smärta, onkologi, oftalmologi och endokrinologi. Vi har även en stark portfölj av egenvårdsprodukter. Nyligen förvärvade Pfizer Pharmacia och tillsammans arbetar vi för att skapa lösningar för framtidens hälso- och sjukvård. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/22/20030422BIT00820/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/22/20030422BIT00820/wkr0002.pdf