Marianne Hjertstrand ny informationsdirektör i Pharmacia AB

Marianne Hjertstrand ny informationsdirektör i Pharmacia AB Marianne Hjertstrand är ny informationsdirektör i Pharmacia AB, en nyinrättad befattning med övergripande ansvar för all extern och intern kommunikation och PR för Pharmacias hela verksamhet i Sverige. Marianne Hjertstrand kommer närmast från Novartis läkemedel, där hon varit informationschef. Hon har en gedigen journalistisk bakgrund, med över 25 år i yrket. Sommaren 1998 lämnade hon Aktuellt, Sveriges Television, efter elva år som medicinreporter. Hon har tidigare bl a varit reporter vid Sveriges Radio ("God morgon Världen" och "Kropp och Själ"), medicinreporter vid Dagens Nyheter och frilansande utrikeskorrespondent i New York under åtta år. Utöver svensk journalisthögskola har hon en Mastersexamen i vetenskapsjournalistik från New York University. Sedan den 1 oktober heter den svenska delen av företaget Pharmacia AB, och ingår i den globala koncernen Pharmacia Corporation. För ytterligare information: Rolf Gulliksen, informationsdirektör Europa, tel 08 695 70 70, 0706 08 56 31 Marianne Hjertstrand, informationsdirektör Sverige, tel 08 695 46 42, 0706 97 46 62 marianne.hjertstrand@eu.pnu.com ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/25/20001025BIT01370/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/25/20001025BIT01370/bit0002.pdf