Monsanto Company inlämnar registreringsanmälan gällande börsintroduktion

Monsanto Company inlämnar registreringsanmälan gällande börsintroduktion St. Louis, Missouri, USA (2000-05-12) - Monsanto Company, ett helägt dotterbolag till Pharmacia Corporation, tillkännager att bolaget inlämnat en registreringsanmälan till Securities and Exchange Commission gällande börsintroduktion av nyemitterade stamaktier. Alla de aktier som skall emitteras kommer att säljas av Monsanto. När emissionen är genomförd kommer Pharmacia Corporation att fortsätta att äga över 80 procent av stamaktierna i Monsanto. Goldman, Sachs & Co kommer att vara dokumentationsansvarig huvudförvaltare för emissionen. Salomon Smith Barney kommer också att vara huvudförvaltare för emissionen. J.P Morgan & Co., Morgan Stanley Dean Witter, Bear Stearns & Co., Inc. samt Merrill Lynch & Co. är biträdande emissionsförvaltare. När det preliminära prospektet för emissionen finns att tillgå kan det beställas från Goldman, Sachs & Co, 85 Broad Street, New York, NY, 10004, tel. 001-212 902-1000; Salomon Smith Barney, 388 Greenwich Street, New York, NY, 10013, tel. 001-212 816-6000; J.P. Morgan & Co., 60 Wall Street, New York, NY 10260, tel. 001-212 483-2323; Morgan Stanley Dean Witter 1518 Broadway, New York, NY 10036, tel. 001-212 761-4000; Bear Stearns & Co., 245 Park Avenue, New York, NY 10167, tel. 001-202 272-2000; eller Merrill Lynch & Co., 250 Vesey Street, New York, NY 10281, tel. 001-212 449-1000. Monsanto Company tillhandahåller integrerade, teknikbaserade lösningar inom jordbruket för odlare och köpare av jordbruksprodukter. Företagets huvudkontor ligger i St. Louis, Missouri, USA. En registreringsanmälan avseende de nya aktierna har inlämnats till Securities and Exchange Commission, men registreringen har ännu inte trätt i kraft. Dessa aktier får inte säljas, och köperbjudanden får inte antas, innan registreringen trätt i kraft. Detta pressmeddelande är inte ett erbjudande om försäljning eller en inbjudan till köp, och ingen försäljning av dessa aktier får ske i en delstat där ett sådant erbjudande eller inbjudan eller försäljning skulle vara olaglig före registrering eller godkännande enligt delstatens lagar om värdepapper. Kontaktpersoner för media: Scarlett Foster, tel. 001-314-694-2883 Jeff Bergau, tel. 001-312-840-5457 ------------------------------------------------------------ Mer information finns att få på http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/05/15/20000515BIT00260/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/05/15/20000515BIT00260/bit0002.pdf