Pharmacia utökar program för återköp av aktier

Pharmacia utökar program för återköp av aktier Vid ett investerarmöte idag meddelade Pharmacia att styrelsen beslutat att utöka företagets återköpsprogram för aktier under de närmaste tre åren till en summa av två miljarder US dollar. Utökningen innebär att programmet totalt kommer att omfatta tre miljarder US dollar. Företagets utestående aktier ska återköpas på den öppna marknaden vid tillfällen och till summor som Pharmacias ledning beslutar. Mediakontakt: Paul Fitzhenry, Pharmacia, tel: +1 908 901 8770 Analytikerkontakt: Craig Tooman, Pharmacia, tel: +1 908 901 8853 Pharmacia är ett av världens tio största läkemedelsföretag, med ett dotterbolag som är ett av världens främsta lantbruksföretag. Pharmacias innovativa läkemedel och andra produkter räddar liv och förbättrar människors hälsa och välbefinnande. De 59.000 anställda i Pharmacia arbetar tillsammans med många andra intressenter för att öka livskvaliteten för människor runt om i världen och för att skapa lösningar för framtidens hälso- och sjukvård. En av Pharmacias många viktiga innovationer är Celebra, som är världens mest förskrivna läkemedel mot smärta i förslitna leder och ledgångsreumatism. Företaget är noterat på New York Stock Exchange och OM Stockholmsbörsen under kortnamnet PHA. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/28/20011128BIT01200/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/28/20011128BIT01200/bit0001.pdf