Pharmacia webb-sänder investerarmöte 28 november

Pharmacia webb-sänder investerarmöte 28 november Onsdagen den 28 november 2001 håller Pharmacia ett analytikermöte i New York, som kan ses på internet i "streaming video-format", där både grafik och talare sänds i bild och ljud. Sändningen är direkt från analytikermötet. Den börjar klockan 14.00 och pågår till ungefär 19.00 svensk tid via Pharmacias globala webbsida www.pharmacia.com. Fred Hassan, VD och styrelseordförande, kommer tillsammans med andra i företagsledningen att gå igenom företagets utveckling, planer och framtidsutsikter inklusive en genomgång av de viktigaste forsknings-och utvecklingsprojekten. Den som vill se den direktsända presentationen går in på www.pharmacia.com och klickar på webcast-länken. Den mjukvara som behövs för att kunna se sändningen (Real Player eller Windows Media Player) finns tillgängliga via internetsidan och kan laddas ned innan sändningen börjar. Gå gärna in en stund i förväg och registrera dig. Välkommen! Marianne Hjertstrand Informationsdirektör, Pharmacia AB Mediakontakt: Paul Fitzhenry, Pharmacia, tel: +1 908 901 8770 Marianne Hjertstrand, 08 - 695 46 42 Analytikerkontakt: Craig Tooman, Pharmacia, tel: +1 908 901 8853 Pharmacia är ett av världens tio största läkemedelsföretag, med ett dotterbolag som är ett av världens främsta lantbruksföretag. Pharmacias innovativa läkemedel och andra produkter räddar liv och förbättrar människors hälsa och välbefinnande. De 59.000 anställda i Pharmacia arbetar tillsammans med många andra intressenter för att öka livskvaliteten för människor runt om i världen och för att skapa lösningar för framtidens hälso- och sjukvård. En av Pharmacias många viktiga innovationer är Celebra, som är världens mest förskrivna läkemedel mot smärta i förslitna leder och ledgångsreumatism. Företaget är noterat på New York Stock Exchange och OM Stockholmsbörsen under kortnamnet PHA. ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/21/20011121BIT00590/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/11/21/20011121BIT00590/bit0001.pdf