Big Pharma anammar HoloMonitor-teknik från Phase Holographic Imaging

Efter en omfattande utvärdering i början av september har ett av de absolut ledande läkemedelsföretagen i världen beslutat att köpa två HoloMonitor®-instrument. Den beställda konfigurationen är en automatiserad version av HoloMonitor-plattformen. Det samlade listpriset för ordrarna uppgår till €60 000.

“Läkemedelsindustrin använder sig av vad som i branschen kallas high-content screening för att välja ut läkemedelskandidater bland 100 000-tals kemiska substanser. Ordrarna från Schweiz ledande läkemedelsbolag är utomordentlig betydelsefulla för bolagets framtid och bekräftar HoloMonitor-teknikens potential inom high-content screening. Värdefull feedback från läkemedelsindustrin kommer att möjliggöra ytterligare förbättringar av vår proprietära teknik för en mer realistisk läkemedelskarakterisering. Diverse marknadsrapporter värderar den globala high-content screening-marknaden till 500-1 100 miljoner USD årligen”, säger VD Peter Egelberg.

För mer information gällande high-content screening se http://www.phiab.se/commentary/commentary-151002.

Marknadsrapporter

Tel: +46 703 19 42 74