Andra generationens Android-TV från Philips – kraftfull uppgradering och förfinad design

Nu presenterar Philips TV den andra generationens Android-TV, vilket innebär att i stort sett hela produktutbudet på TV-sidan har en Smart TV-del som baseras på Androids största uppgradering hittills, operativsystemet Lollipop.

Philips TV-generation 2015 är designad för att klara de nya krav på användbarhet, flexibilitet och kvalité som ställs från konsumenten som ser TV:n som en integrerad enhet i sin digitala värld.

Philips Smart TV baseras på Androids nya operativsystem, Lollipop, som skapar ökade möjligheter för apputvecklare, då ett gemensamt utvecklarverktyg klarar alla enheter som TV, mobiler och läsplattor. Förutom den snabbt växande Google Play Store finns även Philips beprövade Smart TV-plattform, med hyrfilmer och andra efterfrågade spel- och TV-tjänster. Dessutom har alla Philips Android-TV onlinespelstjänster som t ex OnLive.

Självklart är även den nya generationen Philips TV kompatibel med både Android och iOS-baserade enheter.

”Genom att förena extremt bra bildkvalitet med vår unika Ambilighteknik och den kraftfulla Android-plattformen kan vi erbjuda en mycket sofistikerad lösning till våra kunder”, säger Nico Vernieuwe, Chief Commercial Officer TP Vision.

Förutom de nyheter som finns i det uppgraderade operativsystemet och i designen har Philips TV ett nytt grafiskt gränssnitt som tar tillvara det Androidanpassade TV-utbudet.

Den tidiga integrationen in i Androids ekosystem innebar att Philips TV var först i Europa med Android-TV. Nu kommer TP Vision, som tillverkar och marknadsför Philips TV, att etablera Philips Android-TV även i Sydamerika.

Philips TV utvecklas, säljs och marknadsförs av TP Vision, ett bolag som ägs av TPV, en av världens ledande tillverkare av bildskärmar och TV.

Philips Ambilight TV – Beyond the ordinary.

För mer information:

Pär Josefsson, Nordic Product Manager

Mail: par.josefsson@tpvision.com

Tel: +46 708 32 22 21

TP Vision press room: http://www.tpvision.com/press-room/news-releases/press-releases.html

Pär Josefsson, Nordic Product Manager

Mail: par.josefsson@tpvision.com