Nya Samsung E700 utmanar på topplistan!

Nya Samsung E700 utmanar på topplistan! Sony Ericsson T610 toppar, för sjätte månaden i rad, The Phone House (tidigare GEAB) lista. Sony Ericsson dominerar försäljningen totalt sett, men nu utmanar Samsung med sin nya vikbara kameratelefon E700. Sony Ericsson P900 har blivit den storsäljare den förutspåddes att bli och den har trots vissa leveransproblem tagit sig in på listan. Samsung E700 har på de två veckor den sålts lyckats ta sig upp till listans sjätte plats. - I tider när efterfrågan på Sony Ericsson telefoner är större än tillgången, ger det möjligheter för en spelare som Samsung att ta en större del av marknaden och under julhandeln kommer förmodligen E700 att bli en storsäljare, säger Daniel Lindholm, marknadsdirektör på The Phone House Sony Ericsson Z600 har inte kommit in i tillräckligt stora volymer och allt som kommer in säljs direkt. - Z600 hade sålt betydligt mer om vi bara hade haft tillgång. Det har varit och är stor brist på denna modell och vi ser egentligen ingen ljusning före jul, fortsätter Daniel. "TIO I TOPPLISTAN" - THE PHONE HOUSE ANTAL ENHETER I NOVEMBER (föregående månads placering inom parentes) 1. (1) SONY ERICSSON T610 med inbyggd kamera 2. (-) NOKIA 3310 3. (4) SONY ERICSSON T100 4. (2) SONY ERICSSON T68i 5. (NY) SONY ERICSSON Z600 med inbyggd kamera 6. (NY) SAMSUNG E700 med inbyggd kamera 7. (NY) SONY ERICSSON P900 med inbyggd kamera 8. (6) NOKIA 3510i 9. (3) NOKIA 6610 10. (7) NOKIA 6100 Noterbart är att Nokia 3310 återigen har tagit sig in på listan och det beror framförallt på att den just nu säljs oerhört billigt med kontantkort hos The Phone House och är en perfekt present/julklapp. Läs mer om våra produkter på www.phonehouse.se Där finns även bilder att ladda ned. För mer information kontakta: Daniel Lindholm, Marknadsdirektör 08-615 40 96, 070-788 47 00 daniel.lindholm@phonehouse.se The Phone House (tidigare hette vi GEAB The Phone House) är idag Sveriges största oberoende återförsäljarkedja inom mobiltelefoner och står för cirka 10 procent av den svenska marknaden. Vi är ett miljöcertifierat företag enligt ISO 14001 normen och har 220 anställda och 56 butiker i Sverige. Våra ägare är The Carphone Warehouse, Europas största affärskedja inom telefoni och noterat på Londonbörsen. I Europa går de drygt 1 200 butikerna under namnet "The Phone House". ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/01/20031201BIT01120/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/01/20031201BIT01120/wkr0002.pdf