Tio-i-topp december

Kontantkortstelefoner toppade försäljningslistan i julhandeln! Det är "gamla kioskvältaren" Nokia 3310 som återigen har klivit upp på första platsen på The Phone House (tidigare GEAB) lista. Kontantkortstelefoner dominerade försäljningen i julhandeln. Kontantkortstelefoner är en bra julklapp och stod för stor del av försäljningen i december. Andra storsäljare var Sony Ericssons T610 och Samsungs E700, som båda bland annat kunde köpas med Comviq abonnemang för en krona. Det var en nyhet i december som skapade stort intresse hos kunderna. - Vi hade bra tillgång på telefoner och lyckades pricka rätt med bra kontantkortserbjudanden och återigen är det Sveriges genom tiderna bäst säljande telefon Nokia 3310 som säljer mest, säger Daniel Lindholm, marknadsdirektör på The Phone House Under julhandeln var det högt tryck i butikerna och The Phone House försäljning ökade med cirka 30% jämfört med december förra året. - Det är rekordförsäljning i julhandeln, säger Daniel. "TIO I TOPPLISTAN" - THE PHONE HOUSE ANTAL ENHETER I DECEMBER (föregående månads placering inom parentes) 1. (2) NOKIA 3310 Kontantkortstelefon 2. (1) SONY ERICSSON T610 med inbyggd kamera 3. (--) NOKIA 2100 Kontantkortstelefon 4. (6) SAMSUNG E700 med inbyggd kamera 5. (3) SONY ERICSSON T100 Kontantkortstelefon 6. (4) SONY ERICSSON T68i 7. (8) NOKIA 3510i 8. (9) NOKIA 6610 9. (NY) NOKIA 3200 10. (7) SONY ERICSSON P900 med inbyggd kamera Läs mer om våra produkter på www.phonehouse.se Där finns även bilder att ladda ned. För mer information kontakta: Daniel Lindholm, Marknadsdirektör 08-615 40 96, 070-788 47 00 daniel.lindholm@phonehouse.se The Phone House (tidigare hette vi GEAB The Phone House) är idag Sveriges största oberoende återförsäljarkedja inom mobiltelefoner och står för cirka 10 procent av den svenska marknaden. Vi är ett miljöcertifierat företag enligt ISO 14001 normen och har 220 anställda och 58 butiker i Sverige. Våra ägare är The Carphone Warehouse, Europas största affärskedja inom telefoni och noterat på Londonbörsen. I Europa går de drygt 1 200 butikerna under namnet "The Phone House". ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/29/20031229BIT00720/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/12/29/20031229BIT00720/wkr0002.pdf