PiezoMotor investerar i produktionskapacitet för nya massvolymmotorn LINK

Report this content

Som tidigare meddelats genom pressmeddelanden, bland annat 2018-11-22, 2018-12-28 och 2019-08-21, har PiezoMotor utvecklat en ny mikromotorteknologi – LINK – anpassad för högvolymapplikationer. Bolagets styrelse har också beslutat etablera en produktionsanläggning i Uppsala där motorer slutmonteras i en högautomatiserad anläggning.

Härmed meddelar PiezoMotor att bolaget nu har lagt en beställning på produktionsutrustning för slutmontering av LINK. Investeringen ryms inom ramen för den kapitalanskaffning bolaget genomförde i december 2018.

PiezoMotors tidigare bedömning att produktionskapaciteten för LINK etableras under 2020 kvarstår. Denna tidplan linjerar också väl med de dialoger bolaget i dagsläget för på kundsidan inom främst telekom och medtech. Den nu beställda utrustningen kommer att stödja produktion i mångmiljonvolym.

Vid frågor, vänligen kontakta:

Anders Kottenauer, VD

+46 (0)70-495 02 60

anders.kottenauer@piezomotor.se

Certified Adviser

Redeye AB, Mäster Samuelsgatan 42, 103 87 Stockholm. Telefon: +46 (0)8-121 576 90. E-post: certifiedadviser@redeye.se.

Om PiezoMotor

PiezoMotor är en världsledande utvecklare och producent av banbrytande mikromotorer baserade på piezoelektriska material. Teknologin möjliggör mycket kompakta motorer med hög precision vilket uppfyller allt högre krav på miniatyrisering. PiezoMotor driver samarbeten med stora globala bolag och levererar motorer till kunder över hela världen. Vid huvudkontoret i Uppsala har PiezoMotor sin egen anläggning för utveckling och produktion.

PiezoMotors aktie handlas på Nasdaq First North Growth Market.

www.piezomotor.com

Informationen i detta pressmeddelande är sådan information som PiezoMotor Uppsala AB (publ) är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning (EU) nr 596/2014. Informationen lämnades enligt ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 11 februari 2020 kl. 13:15 CEST.