Örebrobandet Roseph satsar allt på musikkarriären med hjälp av Pindify.com

Örebrobandet Rospeh,som vann Östgötafinalen av Livekarusellen 2017,kommer satsa hårt på sin musikkarriär framöver. Pindify.com är en viktig del i den satsningen.
– På Pindify får vi mer kommunikativ frihet än vad som är möjligt på andra plattformar, säger Josef O’Leary, sångare och gitarrist i Roseph.

Sedan årsskiftet satsar Örebrobandet Roseph helhjärtat på sin musikkarriär. En viktig del i deras satsning är den digitala plattformen Pindify som är till för att artister och kreatörer ska få rättvis ersättning på sitt digitala content på internet. Bandet kom i kontakt med Pindify genom sin musikaggregator och tyckte det lät intressant, var snyggt och lättillgängligt.

– Ju mer vi läste på desto mer förstod vi hur bra Pindify är! Den är utformad annorlunda från andra sociala plattformar, där ligger fokus på att man ska framhäva sitt koncept och sin image, säger Josef O’Leary. Pindify känns mer intimt och vi har en större kommunikativ frihet.
Det börjar rulla på för Örebrobandet och just nu jobbar de på sin tredje singel som man hoppas kunna släppa till sommaren. I förra veckan hade de sin första spelning i Stockholm.

– Vi försöker hela tiden tänka som att vi vore ett företag, vi hittar lösningar och metoder för att nå ut med vår musik. Förutom det rent musikaliska och konstnärliga vill vi bli så bra som möjligt även på det marknadsstrategiska. I och med att Pindify är enallt-i-ett plattform gör det att vi kan få mer kontroll över hur vi framstår som produkt och vi kan vara mer äkta och nära våra fans, avslutar Josef.

Roseph består av:
Josef O’Leary, sång och gitarr