• Pindify/

Skaraborgsbandet Shape of the New Sun satsar allt på digitala plattfomen Pindify

Det melodiösa rockbandet Shape of the New Sun från Skaraborg satsar nu sin digitala närvaro på plattformen Pindify.  Skaraborgsbandet släppte den 27 april den sista avsex singlar producerade av Andy La Rocque.
– Hela grejen med Pindify är bra, vår ambition är att lägga allt vårt fokus där och på sikt lämna andra sociala medier-plattformar, säger Håkan Holmström, bassist i bandet.

Shape of the New Sun bildades hösten 2014 efter de träffats i en replokal i hemstaden Skara där det egentligen bara var tänkt att de skulle jamma. Bandet består av Håkan Holmström bassist, Thomas Kihlberg sångare och gitarrist och bröderna Ivan och Tomas Persic på trummor respektive gitarr. Dem är ett melodiöst rockband, med ett sound från 70–80-talets melodiösa rockband.

2018 var ett framgångsrikt år för bandet då man passerade en miljon streams på musikplattformen Spotify och var förband åt Dan Reed. Under 2019 kommer de fortsätta samarbetet med producenten och musikern Andy La Rocque, som sedan 1985 varit medlem i bandet King Diamond.

– Idag handlar det mycket om komma med på olika spellistor som musikbloggar lägger upp för att kunna bli upptäckta, så istället för att släppa en hel skiva på en gång så släppte vi låtarna som singlar, säger Håkan Holmström som är bassist i Shape of the New Sun. På det sättet så var vi aktuella för dessa spellistor under sex månader istället för att bara vara aktuella under en!

Shape of the New Sun kom i kontakt med Pindify genom sin musikaggregator och har varit aktiva medlemmarpå plattformensedan i mars 2019.

– Vi lägger ned mycket tid på att sprida vår musik, och känneratt hela grundidén med Pindify är bra! Vårambition är att Pindify ska bli vår primära sociala kanal, i dagsläget måste man finnas på andra sociala plattformar men vi hoppas på sikt kunna lämna dem och bara finnas på Pindify!

Vid sidan av sin satsning på sociala kanaler så förbereder sig Shape of the New Sun på sommarturné. Närmast kommer dem till Swedish AOR Convention i Malmö och ”Suffer City in Rock” i Lidköping.

För ytterligare information vänligen kontakta:
Christoffer Wallin, CEO Pindify, tfn: +1 (801) 649 8389 stoffe@pindify.com
Lars Sjögrell, Press & PR Officer, tfn +46(0)702 69 53 00 lars.sjogrell@perspective.se
För inlogg på Pindify.com för journalister kontakta Annika Krusensten på tfn +46 (0)737 13 17 50 alt annika.krusensten@perspective.se

Pindify grundades av Christoffer Wallin år 2011 och lanserades officiellt 2018. Pindify är en digital plattform som fungerar som en marknadsplats för artister och kreatörer inom media och konst. På Pindify kan dessa lägga upp och tjäna pengar på exklusiva inlägg, content och fanrelationer. Pindify har sitt huvudkontor i Salt Lake City och filialer i Lviv, Stockholm och Göteborg. 2018 nominerades Pindify till ”Årets Startup” och ”Årets Tillväxtbolag” vid Serendipity Challenge.

Taggar: