Succépodden En Mörk Historia till PodMe

En av Sveriges mest populära podcasts, En mörk historia, väljer att ansluta sig till podcastplattformen PodMe. I och med det lämnar de sin tidigare plattform Acast.

Pelle Porseryd PodMe med Carl Fridsj och Joel Silberstein Hont Just Stories

Pelle Porseryd, PodMe, Carl Fridsjö och Joel Silberstein Hont, Just Stories

Med sina runt 300 000 lyssningar per avsnitt är En mörk historia en av Sveriges mest uppskattade podcasts och nu ansluter den sig till snabbt växande reklamfria podcastplattformen PodMe.

- Få poddar representerar begreppet kvalité så bra som En mörk historia. Vi är otroligt glada över att kunna addera en av Sveriges bästa poddar till vårt stall, säger Pelle Porseryd Head of Content.

En mörk historia, som lanserades våren 2017, är en undersökande dokumentär podcast producerad av produktionsbolaget Just Stories. Samarbetet med PodMe möjliggör en utökad utgivningstakt, med 12 exklusiva avsnitt om året hos PodMe.

- Vi kände direkt att PodMe förstod sig på oss och det vi vill åstadkomma. Här får vi både den stöttning och frihet vi behöver för att kunna växla upp En Mörk Historia, säger Carl Fridsjö, VD på Just Stories.

25 oktober startar en ny säsong av En mörk historia. Säsongen kommer att släppas på samtliga plattformar, med exklusiv förhandslyssning hos PodMe.

PodMe är en podcastplattform som erbjuder Premium Podcasts såsom Rättegångspodden, Nemo möter en vän och originalproduktionen Bakom galler. Teckna prenumeration för antingen din favoritpodcast, eller få tillgång till alla Premium podcasts för 69kr / månaden.

OM JUST STORIES

JUST STORIES är ett produktionsbolag fokuserat på narrativ journalistik i egna programformat. Företaget grundades 2017 av Carl Fridsjö och Joel Silberstein Hont och är skapare av podcaster som En mörk historia, En sporthistoria, m.fl.

KONTAKT PODME

Pelle Porseryd, Head of Content

pelle@podme.com

Om oss

PodMe.com är en podcastplattform som tillhandahåller såväl gratis- som Premium podcasts. En premiumprenumeration kostar från 19 kronor per månad och är knuten till en specifik podcast. PodMe finns tillgängligt både på web, i App Store och Google Play. PodMe är idag etablerade på den svenska marknaden och har sitt kontor i Stockholm. Läs mer om PodMe på PodMe.com. För intervjuer och övriga förfrågningar kontakta Johan@podme.com.

Pelle Porseryd, Head of Content PodMe