Försäljningssuccé för Stormtech ansiktsskydd med antimikrobiell teknik från Polygiene

Ny kanadensisk partner Stormtech, med närvaro i Amerika, Europa, Asien och Stillahavsområdet, Ryssland och Mellanöstern, lanserar ansiktsskydd med Polygiene ViralOff® i form av masker, tubhalsdukar och bandanas. Den initiala ordern är på 500 000 ansiktsskydd och efterfrågan har varit hög sedan lansering.

Stormtech har skapat en kollektion av masker med det bästa inom tekniska material i kombination med de bästa inom ansiktsskydd. Med distribution via outdoor-återförsäljare, större kedjor och egen onlineförsäljning till konsument, får Stormtech en global spridning av sina produkter.

”Vi har tillbringat de senaste månaderna med att designa en mask som fungerar överallt, även för högintensiva aktiviteter. Vi fick kontakt med Polygiene via våra kunder i Storbritannien som rekommenderade ViralOff, när vi letade efter en effektiv lösning med antimikrobiell effekt. Efter att ha gjort en efterföljande studie av tekniken bestämde vi oss för att behandla hela vår kollektion av ansiktsskydd med ViralOff ”, säger VD Blake Annable från Stormtech.

”Stormtech är en bra partner som har lyckats designa ett ansiktsskydd som fungerar i alla situationer och som är ’självrenande med avseende på mikrober’ ”, konstaterar Polygienes VD Ulrika Björk. ”Med ViralOff reduceras över 99% av mikroberna i textilen inom två timmar, vilket innebär att du kan låta produkten vila och att den är redo att användas igen inom två timmar. Dessutom minskar tvättbehovet, vilket gör att maskerna håller längre”, fortsätter Björk. ”Vi är imponerade av deras produktlösningar och hoppas att vi tillsammans kan utveckla produkter som är smarta, både för användaren och miljön. Slutligen gör deras 1:1-initiativ, där de donerar utomhuskläder för att introducera ungdomar till utomhusäventyr, verkligen skillnad”, avslutar Björk.

ViralOff skyddar behandlade tyger från mikrobiell kontaminering, men skyddar inte mot infektion eller sjukdom.

Om Stormtech

1977 började Blake Annable designa och tillverka sportutrustning och kläder i västra Kanada för specialhandlare och företagskunder. Företaget började som ett litet start-up företag och har utvecklats till en design och tillverkningsföretag som producerar high performance-ytterkläder, vattentäta väskor och accessoarer med tre internationella distributionscentraler i Kanada, USA och Storbritannien med lager-distributörer i Australien, Nya Zeeland, Norge, Ryssland och EU, samt även utomeuropeiska kontor i Shanghai, Dhaka och Phnom Penh. Stormtech tror att en aktiv, utomhuslivsstil kan inspirera, motivera och förändra liv. Genom 1:1-initiativet donerar Stormtech utomhuskläder till partnerorganisationer för att introducera ungdomar till utomhusäventyr. De vill att alla ska kunna uppleva naturen. Det är därför de kommer att donera 1% av den totala globala försäljningen, i form av välbehövliga utomhuskläder till ett antal samarbetsorganisationer. För mer information: https://distributor.stormtech.ca/pages/viraloff-landing-page

Stormtech presskontakt:

Shannon Ward - Director of Marketing, Email; shannonw@stormtech.ca

Polygiene presskontakt: Ulrika Björk, CEO, ubj@polygiene.com, +46 70 921 12 75

För pressbilder och mer information besök ir.polygiene.com.

Anmäl dig här för att prenumerera på rapporter, pressmeddelanden och News: http://ir.polygiene.com/sv/press/prenumerera/

Som världsledande inom luktkontroll och stays fresh-lösningar, vill vi förändra sättet vi ser på kläder – från förbrukningsvaror till hållbara produkter. Vi behandlar kläder, produkter för hemmet och textilier så att du ska kunna känna dig fräsch, tvätta mindre och låta plagg och produkter leva längre. Mer än 140 globala premiumvarumärken har valt att använda Polygienes varumärke med sina produkter. Polygiene är listat på Nasdaq First North Growth Market i Stockholm. För mer information: www.polygiene.com. Erik Penser Bank AB är bolagets Certified Adviser, telefon: 08-463 83 00, e-mail: certifiedadviser@penser.se.