Holländska varumärket Tricorp och Polygiene lanserar arbetskläder som håller i längden

Tricorp, det ledande varumärket för arbetskläder i Nederländerna lanserar t-shirts och polos med Polygiene BiostaticTM Stays Fresh-teknik för sin nya kollektion RE2050 - en serie artiklar, där man använder textilavfall från så kallad ”pre- and post-consumer waste”.

Genom att använda Polygiene®-teknologi håller sig plaggen fräscha under längre tid vilket minskar behovet av tvätt och gör att plaggen håller längre, allt i linje med Polygienes vision för att ändra sättet vi ser på produkter - från förbrukningsvaror till hållbara lösningar.

Tricorp har som mål att kunna erbjuda 100% cirkulära arbetskläder, bland annat genom ett återvinningsprogram där begagnade arbetskläder samlas in för användning i nya textilprodukter. I tillägg strävar de efter att förbättra arbetsvillkoren inom klädindustrin som medlem i Fair Wear Foundation.

"På Tricorp är vårt mål att vara progressiva, innovativa och att ligga i framkant på marknaden för arbetskläder, samtidigt som vi tillhandahåller välsittande arbetskläder på ett hållbart och säkert sätt. Det är en av anledningarna till att Polygiene och Tricorp fungerar så bra ihop. Med Polygienes teknologi kan vi ge våra arbetskläder en extra dimension: Mindre lukt och en längre livslängd på produkten", kommenterar företaget.

Om Tricorp
Tricorp har ett starkt team på mer än 70 anställda. De samarbetar med andra och tillsammans för att designa och producera de bästa arbetskläderna för varje profession, vilket är själva anledningen till att de en gång startade sin verksamhet. Tricorp grundades 1998 med målet att förse proffs med arbetskläder som skulle hjälpa dem att få ut det mesta av varje arbetsdag. Tricorp levererar arbetskläder för varje professionell roll: inte bara arbetskläder för män och kvinnor, men arbetskläder för proffs inom de mest skiftande områden. De anser att yrkesverksamma har rätt att kräva mer av sina arbetskläder. De måste sitta perfekt. Proffs finns i alla former och storlekar, men det är inte ett problem eftersom de är inriktade på att utveckla kollektioner av enhetliga arbetskläder som finns i olika storlekar och passformer. Arbetskläder måste fungera i varje arbetssituation, och Tricorp erbjuder därför en kollektion arbetskläder som passar varje individ oavsett form eller storlek. För mer information: www.tricorp.com

Presskontakt Polygiene
Ulrika Björk, CEO, ulrika.bjork@polygiene.com, +46 (0)70-921 12 75
Kristina Kruhsberg, pressansvarig,
kristina.kruhsberg@polygiene.com, +46 (0)70-816 21 96

För pressbilder besök https://news.cision.com/se/?n=polygiene-ab

Som världsledande inom stays fresh-lösningar, vill vi förändra sättet vi ser på produkter – från förbrukningsvaror till hållbara lösningar. Vi behandlar kläder, accessoarer, produkter för hemmet och textilier så att du kan känna dig fräsch, tvätta mindre och låta plagg och produkter leva längre. Mer än 300 globala premiumvarumärken har valt att använda Polygienes varumärke på sina produkter. Med det helägda dotterbolaget Addmaster Holdings Limited, har vi nu möjlighet att erbjuda lösningar för både mjuka och hårda ytor. Polygiene är listat på Nasdaq First North Growth Market i Stockholm. För mer information: www.polygiene.com.

Erik Penser Bank AB är bolagets Certified Adviser, telefon: 08-463 83 00, e-mail: certifiedadviser@penser.se.