KVRA utvecklar jiu-jitsu dräkter som håller i längden

Polygiene®, det globalt ledande varumärket inom stays fresh teknologier, startar samarbete med det brasilianska varumärket KVRA, som bli det första företaget i världen att erbjuda jiu-jitsu gis behandlade med Polygiene Stays Fresh®-teknologi

Gi, även känd som en kimono, är den traditionella dräkten för jiu-jitsu, en populär kampsport i många länder, inklusive Brasilien. Den är gjord av ett tjockt tyg, som gör att användaren tenderar att svettas under träningspassen. En gi kan ta upp till två dagar att torka efter tvätt, vilket gör att många användare måste köpa två eller tre dräkter som de kan bära medan en annan dräkt tvättas och torkas.

Enligt KVRA gör Polygiene-teknologin att detta kan förändras, och utövare kommer att kunna använda samma gi flera gånger i rad, vilket innebär att de bara behöver investera i en gi och därför kan köpa en dräkt av högre kvalitet som håller längre.

Polygiene Stays Fresh-teknologin hämmar tillväxten av luktskapande bakterier och stoppa lukten redan vid källan, under hela plaggets livslängd. Det minskar antalet gånger en produkt behöver tvättas, vilket sparar energi, tid och pengar.

KVRA som är marknadsledande inom jiu-jitsu och MMA, lanserar en special-kollektion kallad ASHES OF CREATION med Polygiene som finns på marknaden från den 17 maj. Detta är ett pilotprojekt som kan leda till betydande årliga beställningar, samt användas i deras andra kollektioner av dräkter för mixed martial arts (MMA) och Crossfit.

Ett antal jiu-jitsu idrottare har testat dessa nya gis och är mycket imponerade av effekten Polygiene-behandlingen ger.

KVRA, som planerar att expandera bortom den inhemska brasilianska marknaden, ser fram emot att arbeta med Polygiene och utveckla ytterligare kollektioner.

Marknads- och e-handelskoordinator Alexandre Dini som även tränar jiu-jitsu- och Crossfit på hög nivå säger, "vi har båda samma målsättning som företag: att erbjuda våra kunder en ny och exceptionell upplevelse och visa dem att de kan använda dräkterna mer och under längre tid. Vårt mål är att erbjuda unika upplevelser - så att vara det första varumärke som utvecklar denna gi med Polygiene Stays Fresh-teknologi i världen - kommer att förstärka upplevelsen ytterligare för våra kunder.

”Dini fortsätter, "de kan nu använda samma gi mer än en gång. Detta kommer att ge ett mervärde för våra produkter, samt reducera det miljömässiga avtrycket från dem. När vi nu lanserar en ny typ av gi, som inte behöver tvättas efter varje användning, betyder det att vi tar ansvar för vår planet och utvecklar nya sätt att förbättra upplevelsen och underlätta för våra kunder."

"Att arbeta tillsammans med KVRA ligger helt i linje med vad vi vill åstadkomma och vi är stolta över att delta i rörelsen som vill förlänga livslängden på utrustning och plagg, och i tillägg till det även förbättra användarupplevelsen. Kombinationen av KVRA och Polygiene kommer att vara en game-changer för de som använder dessa dräkter. Genom att vara del av lanseringen av denna kollektion ser vi även en stor potential inom övriga kampsporter så som karate, judo och taekwondo framöver”, säger Polygienes VD Ulrika Björk.

För mer information om kollektionen, besök www.kvrastore.com/.

Presskontakt KVRA, marketing@kvraco.com

Presskontakt Polygiene

Ulrika Björk, VD, ubj@polygiene.com, +46 (0)70-921 12 75
Kristina Kruhsberg, pressansvarig,
kristina@polygiene.com, +46 (0)70-816 21 96

För pressbilder besök https://news.cision.com/se/?n=polygiene-ab

Om KVRA
KVRA grundades den 20 november 2013 av Marcelo Baek, Guilherme Ferraz och Marcos Chae. De erövrade snart kimono-marknaden för jiu jitsu genom att söka sig bort från de som redan fanns på marknaden, med smalare snitt, mjuka tyger, både i neutrala och mer klara färger, allt enligt standarder för vad som krävs i tävlingar. De utökade sedan sitt varumärke på samma sätt som inom jiu-jitsu, men nu i det mer modeinfluerade segmentet Crossfit, vilket återigen gjorde att varumärket stod ut med exklusiva mönster och färger. Idag har de 2 egna butiker i São Paulo, 5 franchisebutiker i Brasilien och mer än 320 återförsäljare spridda över hela Brasilien och världen - i länder som Chile, Japan, Tyskland, Paraguay, Sydkorea och Italien, förutom den egna e-handel som säljer och levererar plagg till hela Brasilien.

Som världsledande inom stays fresh-lösningar, vill vi förändra sättet vi ser på produkter – från förbrukningsvaror till hållbara lösningar. Vi behandlar kläder, accessoarer, produkter för hemmet och textilier så att du kan känna dig fräsch, tvätta mindre och låta plagg och produkter leva längre. Mer än 200 globala premiumvarumärken har valt att använda Polygienes varumärke på sina produkter. Med det helägda dotterbolaget Addmaster Holdings Limited, har vi nu möjlighet att erbjuda lösningar för både mjuka och hårda ytor. Polygiene är listat på Nasdaq First North Growth Market i Stockholm. För mer information: www.polygiene.com.

Erik Penser Bank AB är bolagets Certified Adviser, telefon: 08-463 83 00, e-mail: certifiedadviser@penser.se.