Ny distributör tillhandahåller utökad service i Spanien och Portugal

Polygiene inleder ett samarbete med den nya distributören Ravago Chemicals, som kommer att ansvara för Spanien och Portugal. Detta träder i kraft under mars månad och kommer att ge en snabb och effektiv service för tygproducenter i området.

"Vi är mycket nöjda över att kunna börja arbeta med Ravago Chemicals. De kommer att erbjuda snabb service, direktkontakt med tygproducenter i området och bästa kundsupport, samtidigt som de fokuserar på och har förståelse för mervärdet av ett ingrediens-varumärke. De kommer också att spela en aktiv roll för att stödja och främja Polygienes materialpartners i området", säger Trevor Saunders, teknisk direktör EMEA för Polygiene

"Ravago Chemicals är glada över att inleda detta nya partnerskap med Polygiene. Som marknadsledare inom antimikrobiella lösningar för textilier, som kombinerar innovation och hållbarhet, passar Polygiene perfekt med våra värderingar och hållbarhetsprinciper. Samtidigt som Polygiene adderar innovativ tekniken och har en solid närvaro bland globala varumärken, kommer Ravago Chemicals att tillhandahålla ett brett kommersiellt nätverk och ett logistiksystem med omfattande kunskap och expertis inom textilindustrin på Iberiska halvön. Vi har fullt förtroende för att detta viktiga och strategiska samarbete kommer att ge oss många nya möjligheter", säger Manfred Schade, Affärsenhetschef Specialty Chemicals för Ravago Chemicals.

Om Ravago Chemicals

Ravago Chemicals levererar kemiska material och specialadditiv av hög kvalitet till mer än 15 000 kunder. Deras tekniskt utbildade säljkår har lång erfarenhet och med sin omfattande produktportfölj och utmärkta leverantörsrelationer strävar de efter att vara en leverantör som löser alla de tekniska problem som kunden kan stöta på. Företaget erbjuder en omfattande produktportfölj av industri- och specialkemikalier för ett brett spektrum av applikationer

För mer information: www.ravagochemicals.com
Kontakta Ravago Chemicals: communication@ravagochemicals.com

Presskontakt Polygiene
Trevor Saunders, teknisk direktör EMEA, trevor.saunders@polygiene.com,
Kristina Kruhsberg, pressansvarig, kristina@polygiene.com, +46 70-816 21 96

För pressbilder, besök https://news.cision.com/se/?n=polygiene-ab.

Som världsledande inom stays fresh-lösningar, vill vi förändra sättet vi ser på produkter – från förbrukningsvaror till hållbara lösningar. Vi behandlar kläder, accessoarer, produkter för hemmet och textilier så att du kan känna dig fräsch, tvätta mindre och låta plagg och produkter leva längre. Mer än 200 globala premiumvarumärken har valt att använda Polygienes varumärke på sina produkter. Med det helägda dotterbolaget Addmaster Holdings Limited, har vi nu möjlighet att erbjuda lösningar för både mjuka och hårda ytor. Polygiene är listat på Nasdaq First North Growth Market i Stockholm. För mer information: www.polygiene.com.

Erik Penser Bank AB är bolagets Certified Adviser, telefon: 08-463 83 00, e-mail: certifiedadviser@penser.se.