Polygiene behandlar Royal Enfield Apparels produkter

Polygiene, samarbetar med Royal Enfield Apparel för att skapa ett nytt sortiment av hjälmar, t-shirts, balaclavas, hals- och huvudbonader, motorcykeljackor och handskar, etc.

Ett antal artiklar kommer att lanseras med en kombination av Polygiene® Biostatic och Odor Crunch stays fresh technology, som stoppar tillväxt av bakterier, som är orsaken till lukt, samt får produkter att kännas fräscha och rena under alla förhållanden och i alla miljöer. Fler produkter kommer att läggas till under kommande säsonger, både från Royal Enfields skydds-, och livsstilslinjer.Med behandlade tubhalsdukar vill Royal Enfield uppmuntra människor att täcka sina ansikten med dessa tubhalsdukar, som en frivillig folkhälsoåtgärd. Genom att vara insatt i de problem som kan komma att dyka upp, uppmanar Royal Enfield sina anhängare, sk ”riders”, att utbilda människor i hur man använder tubhalsdukar för att täcka ansiktet, samt hur man tvättar, steriliserar och återanvänder dem - allt för att hålla allmänheten skyddad och säker.

Royal Enfield-varumärket ägs av den indiska biltillverkaren Eicher Motors Limited, som är noterad på den indiska aktiemarknaden (BSE och NSE). Royal Enfield Apparel växer och Eicher Motors har en strategi som speglar vad andra ikoniska varumärken har lyckats mycket väl med, nämligen att lansera klädkollektioner för att lyfta motorcykelupplevelsen ytterligare.

”Vi anstränger oss för att utveckla kollektionerna varje säsong med målet att svara upp mot motorcykelåkarnas ständigt växande behov. Detta partnerskap för det hela ytterligare ett steg framåt, vi är nu både hållbara och förser åkarna med det bästa på marknaden. Med minskat tvättbehov, tack vare Polygiene-tekniken, känner jag definitivt att vi erbjuder det bästa för våra riders och kommer att fortsätta att göra produkter som förstärker körupplevelsen”, säger Puneet Sood, chef för Apparel Business på Royal Enfield.

”Vi är mycket stolta över att vara del i detta gemensamma partnerskap med Royal Enfield. Vårt mål är att skapa mervärde för varje kund och för detta ikoniska varumärke hoppas vi kunna lägga till en verklig fördel för slutanvändarna. De kommer nu att hålla sig fräscha, kunna resa lätt och tvätta mindre. Vi ser fram emot att addera de unika fördelarna med vår teknologi till hela produktutbudet av Royal Enfields kläder och produkter framöver”, säger Ulrika Björk, VD på Polygiene. ”Och slutligen är vi mycket glada över att kunna sprida det viktiga budskapet kring #REGearUp, tillsammans med Royal Enfield.”

Om Royal Enfield Apparel:
Royal Enfield Apparel-divisionen startades 2014 med ett enda syfte - att skapa ett ekosystem kring ”riktig” motorcykelåkning och att förstärka själva motorcykelupplevelsen. Säkerhet har alltid högsta prioritet för Apparel, med tre viktiga parametrar - skydd, komfort och stil. Det förstärker ”Pure Motorcycling”-livsstilen och gör det möjligt för framväxande aspiranter och befintliga lojalister att uttrycka sig med hjälp av varumärket, på många nya sätt. Att vara tillgängliga och relevanta för slutanvändare är andra viktiga attribut som Royal Enfield alltid överväger. Deras sortiment av produkter består av livsstilskläder och skyddsutrustning. För mer information: https://store.royalenfield.com/.

För pressbilder och mer information besök ir.polygiene.com eller kontakta:
Presskontakt Royal Enfield Apparel:
Divya Anand, +91 8826577566, Divyaanand@royalenfield.com

Polygiene AB:
Ulrika Björk, CEO, ubj@polygiene.com, +46 70 921 12 75

Sales Contact Polygiene South Asia:
Vishal Bhandari, Technical Director, vishal@polygiene.com, +91 98117 10681

Polygienes IR via mail: ir@polyiene.com

Som världsledande inom luktkontroll och stays fresh-lösningar, vill vi förändra sättet vi ser på kläder – från förbrukningsvaror till hållbara produkter. Vi behandlar kläder, produkter för hemmet och textilier så att du ska kunna känna dig fräsch, tvätta mindre och låta plagg och produkter leva längre. Mer än 140 globala premiumvarumärken har valt att använda Polygienes varumärke med sina produkter. Polygiene är listat på Nasdaq First North Growth Market i Stockholm. Erik Penser Bank AB är bolagets Certified Adviser, telefon: 08-463 83 00, e-mail: certifiedadviser@penser.se. För mer information: www.polygiene.com.