Polygiene Brasil och Oceano Surfwear lanserar kollektion tillägnad ikonen Everaldo ”Pato” Teixeira

Oceano är ett välkänt varumärke inom surfwear i Brasilien och är också känt för att vara drivande i flera hållbarhetsprojekt som syftar till att bevara haven. I tillägg till det organiserar de även ett flertal surfmästerskap utmed kusten i Brasilien. Kollektionen Legends med Polygiene Stays Fresh® teknologi har utvecklats i nära samarbete med surfikonen Everaldo "Pato" Teixeira, och finns nu i butiker och i Oceanos webbutik.

Produkterna är alla utvecklade i Brasilien och en viktig del av Oceanos identitet är att arbeta med hållbarhet och hållbara material. Målet är att de både ses som ett modevarumärke, och en livsstil, något som passar alla sportälskare. Oceano och Polygiene har samma fokus på hållbarhet – genom att skapa plagg som förblir fräscha och håller längre, minskar miljöpåverkan.

”Ja, det är väldigt viktigt att ha Polygiene® i det här projektet, eftersom tanken alltid varit att Oceano ska skapa en kollektion som fokuserar på att bevara haven och minska påverkan på miljön i stort. Polygiene-tekniken gör den stora skillnaden i denna kollektion, genom att hålla t-shirten borta från tvättmaskinen tack vare luktfria plagg, vilket förlänger livslängden på plagget och reducerar påverkan på miljön, säger Everaldo "Pato" Teixeira, professionell surfare.

"Vi valde Polygienes anti-luktbehandling eftersom vi med denna finish kan använda våra skjortor mer och tvätta dem mindre, vilket minskar miljöpåverkan", säger Affonso Eggert, grundare och VD för Oceano Surfwear.

Legends-kollektionens skjortor har Stays Fresh-teknologi från Polygiene och är dedikerade till den välkända brasilianska surfikonen Everaldo "Pato" Teixeira, big wave och multi board surfer från TV-serien NALUPELOMUNDO på brasiliansk kanalen OFF, och sponsrad av Oceano Surfwear. T-shirts från kollektionen kommer att kunna användas mer och tvättas mindre – allt för att lätta belastningen på vår planet och våra hav.

"Brasilien, med sin stora inhemska marknad, är mycket intressant för oss. Marknaden har börjat ta fart och vi planerar för en stadig tillväxt under de kommande åren. Att Brasilien börjar bli en viktig aktör även inom surfvärlden, där vår teknik passar perfekt, är förstås ytterligare en stor fördel, tillägger Ulrika Björk, VD för Polygiene.

Om Oceano Surfwear
OCEAN SURFWEAR, VÅR HISTORIA, VI FÖDS MED DEN FRIA ANDAN.
Allt började 1980, i Santa Catarina i staden Joinville, där en passionerad surfare bestämde sig för att tillverka surfbrädor. Passionen för surfing förvandlad till ett företag, sporten förvandlad till ett sätt att leva, också på land. Surfbrädor och kopplingen till surfing inspirerade till att trycka t-shirts med surfmotiv, vilket blev en chans att starta något nytt. Det nya segmentet blev en succé och idag är det en del av företagets historia, i huvudsak kopplad till livsstilen inom surfing - kollektioner som ger en känsla av "a foot in the sand" till den som bär den. Idag har företaget 766 försäljningsställen och en koncept- och flaggskeppsbutik i Balneario Camboriu - Santa Catarina, i södra Brasilien, som ska ge en sann varumärkesupplevelse och känsla för både konsumenten och surfaren. För mer information: https://www.oceano.com.br/sustentabilidade/polygiene-flag

För mer information i Brasilien
https://polygiene.com.br/news/ eller kontakta Polygiene Brasil
Henrik Kenton-Russ, +55 11 96434 9808, Henrik@polygiene.com
Marcelo Vicari, +55 11 98203 8299, Marcelo@polygiene.com

Presskontakt Polygiene
Ulrika Björk, CEO, ulrika.bjork@polygiene.com, +46 (0)70-921 12 75
Kristina Kruhsberg, pressansvarig,
kristina.kruhsberg@polygiene.com, +46 (0)70-816 21 96

För pressbilder besök https://news.cision.com/se/?n=polygiene-ab

Som världsledande inom stays fresh-lösningar, vill vi förändra sättet vi ser på produkter – från förbrukningsvaror till hållbara lösningar. Vi behandlar kläder, accessoarer, produkter för hemmet och textilier så att du kan känna dig fräsch, tvätta mindre och låta plagg och produkter leva längre. Mer än 300 globala premiumvarumärken har valt att använda Polygienes varumärke på sina produkter. Med det helägda dotterbolaget Addmaster Holdings Limited, har vi nu möjlighet att erbjuda lösningar för både mjuka och hårda ytor. Polygiene är listat på Nasdaq First North Growth Market i Stockholm. För mer information: www.polygiene.com.

Erik Penser Bank AB är bolagets Certified Adviser, telefon: 08-463 83 00, e-mail: certifiedadviser@penser.se.