Polygiene förstärker marknadsavdelningen med nyanställning

Genom att anställa Rebecka Harvyl som marketing manager förstärks och kompletteras marknadsteamet med ytterligare kompetens. Harvyl kommer att arbeta på huvudkontoret I Malmö.

Harvyl har stor erfarenhet av projektledning, där en av hennes senaste anställning var på Hemmakväll, Sveriges mest välkända butikskedja inom smågodis och snacks. Hon kommer att ha ansvar för marknadsföringen i EMEA-regionen, samt arbeta med projekt inom såväl grafisk produktion, tryck-projekt som hantering av sociala medier.

”Jag ser fram emot att vara delaktig i Polygienes tillväxtresa. Polygienes hållbarhets-fokus är mycket viktigt för mig och jag tror att vi alla bör göra något för att förändra den ”fast fashion”-kultur vi har idag. Jag ser att Polygiene har en fungerande lösning på detta globala problem och vill gärna bidra till den lösningen”, säger Rebecka Harvyl.

”Vi är redan det ledande ”ingredient brand” inom luktkontroll och har nu målsättningen att även vara innovations-ledare inom marknadsföring”, säger Mats Georgson, CMO Polygiene. ”Rebeckas kompetens inom marknadsföring, projektledning och produktion gör att vi kan snabba upp övergången till vår nya marknads-strategi.”

Bolagets IR på e-post: ir@polygiene.com
Ulrika Björk, VD, Mobil: +46 (0) 70 921 12 75, e-post: ubj@polygiene.com

Polygiene är världsledande leverantör av luktkontroll och Stays Fresh-lösningar för kläder, sportutrustning, mode och andra material med målet att användare ska känna sig fräscha. Företagets skandinaviska ursprung borgar för kvaliteten och det miljömässigt hållbara i dess produkter och tjänster. Över 140 internationella premium-varumärken har valt att använda Polygiene Stays Fresh Technology i sina produkter. Bolaget grundades 2006 och är listat på Nasdaq First North i Stockholm. Erik Penser Bank AB är bolagets Certified Advisor.