Polygiene ger heltäckande luktkontroll i Forlohs jaktkläder

Ledande teknologier gör Forlohs nya Insect Shield-plagg® bäst i klassen för äventyr i varmt väder – funktion och design kombineras i den nya innovativa sommarkollektionen. Det tekniska outdoor-varumärket ”100% made-in-Americapresenterar sin nya, lätta Insect Shield®-kollektion med skjortor och byxor som ger oöverträffad komfort och skydd. Det är några av de mest innovativa plagg som designats för outdoor-entusiaster, enligt Forloh.

Bild: Forloh. Text baserad på pressmeddelande från Forloh

"Vi har under flera år adderat mervärde till det innovativa och "100% made-in-America"-varumärket FORLOH och vi ser fram emot att fortsätta samarbeta under många år framöver. Forlohs plagg som är anpassade för varmt väder, behandlas med Polygienes kombinationsteknologier, Polygiene BioStatic™ och Polygiene OdorCrunch™ som ger en heltäckande luktkontroll - något som är avgörande då man jagar”, säger Ulrika Björk, VD Polygiene.

FORLOHs nya Insect Shield SolAir UPF Hooded Long Sleeve Shirt och Lightweight Pants är skickligt konstruerade för att bekämpa skadliga strålar från solen och bitande insekter, samtidigt som bäraren hålls sval, torr och luktfri. FORLOH är det första varumärke som kombinerar dessa branschledande teknologier i den nya kollektionen för varmt väder:

• Insect Shield®: Luktfri och säker, ger effektivt, långvarigt och bekvämt insektsskydd.
  • brrr Pro®: Kylande mineraler håller hudtemperaturen 3,5 grader svalare samtidigt som den förbättrar tygets fukttransporterande egenskaper med mer än 700 procent.
  • UPF 900+: Världsledande solskydd som håller skadliga strålar borta från huden.

"Det här är överlägset de mest tekniskt avancerade skjortor och byxor du kan bära när du är ute i skog och mark", säger Andy Techmanski, VD och grundare av FORLOH. ”Plaggen som kan användas till alla slags friluftsaktiviteter förutom jakt och fiske är bra exempel på vårt löfte att tillverka mångsidiga premiumplagg på plats här i USA - plagg som vida överstiger våra kunders förväntningar."

För köp och mer information:
FORLOH.com.

Om FORLOH
FORLOH är ett tekniskt outdoor-varumärke för utrustning och kläder som är "100% made-in-America". Från starten i Whitefish, Montana, använder FORLOH en "no-concessions" -strategi för produktutveckling och design, så att outdoor-entusiaster kan känna sig rustade för alla slags aktiviteter tack vare FORLOHS sortiment av prisbelönta produkter. I FORLOHS plagg används innovationer från andra branscher, inklusive NASA och bilindustrin, vilket skapar unika egenskaper. Alla produkter levereras med livstidsgaranti och distribueras via två fysiska flagship stores, en i Whitefish, MT och den andra i Austin, TX och på FORLOH.com

Presskontakt Polygiene
Ulrika Björk, VD, ulrika.bjork@polygiene.com, +46 (0)70-921 12 75
Kristina Kruhsberg, pressansvarig,
kristina.kruhsberg@polygiene.com, +46 (0)70-816 21 96

För pressbilder besök https://news.cision.com/se/?n=polygiene-ab

Som världsledande inom stays fresh-lösningar, vill vi förändra sättet vi ser på produkter – från förbrukningsvaror till hållbara lösningar. Vi behandlar kläder, accessoarer, produkter för hemmet och textilier så att du kan känna dig fräsch, tvätta mindre och låta plagg och produkter leva längre. Mer än 300 globala premiumvarumärken har valt att använda Polygienes varumärke på sina produkter. Med det helägda dotterbolaget Addmaster Holdings Limited, har vi nu möjlighet att erbjuda lösningar för både mjuka och hårda ytor. Polygiene är listat på Nasdaq First North Growth Market i Stockholm. För mer information: www.polygiene.com.

Erik Penser Bank AB är bolagets Certified Adviser, telefon: 08-463 83 00, e-mail: certifiedadviser@penser.se.