Polygiene i nytt samarbete med ECO Tech, koreansk storproducent av arbetshandskar

Genom det nya partnerskapet introducerar nu ECO Tech Polygienes luktkontrollsteknologi i arbetshandskar. Samarbetet ger Poygiene ett starkt fotfäste på nya marknader eftersom de antibakteriella skyddshandskarna samtidigt produceras för både den inhemska koreanska marknaden och de internationella marknaderna.

ECO Tech är en av de största producenterna av arbetshandskar i Korea och samarbetet är betydelsefullt för Polygiene. Det befäster Polygienes position som marknadsledare av luktkontroll i arbetskläder samtidigt som vi når ut till nya kundsegment, säger Christian von Uthmann, CEO på Polygiene.

Den 12 juni 2017 genomfördes ett lanseringsevent för Polygiene i Yangioo City i Korea.

ECO Tech som är ISO 9001 och ISO 14001-certifierad, är en av de största tillverkarna av arbetshandskar i Korea. ECO Tech är först med att utveckla miljövänliga handskar som inte innehåller DMF (dimetylformamid) och silikon, vilket sedan januari 2015 är förbjudet i EU, USA och Korea.

ECO Tech har introducerat och fått patent för ett nytt koncept där handskarna får en polyurea-beläggning istället för att använda DMF och silikon i produktionen.

Precis som vårt företagsnamn beskriver så står ECO Tech för miljövänlig verksamhet och tillverkning. I år har ECO Tech utvecklat en skärsäker tråd som används i stickade arbetshandskar som godkänts för ANSI-level 8-certifiering. Tidigare versioner av skärsäkra arbetshandskar stickades av järntråd, dessa handskar är tunga, ineffektiva, dyra och inte lika hållbara som de nyutvecklade produkterna, säger Han S. Lee, CEO för ECO Tech Co., Ltd.

Våra nya skärsäkra handskar löser alla problem ovan som är förknippade med nuvarande generation av skärsäkra handskar. De är lätta, effektiva, konkurrenskraftiga, hållbara och ANSI-level 8-certifierade, vilket är en högre nivå än de arbetshandskar som används i dag. Dessa nya handskar kommer att ersätta existerande skyddshandskar på marknaden.

– Synergin förstärks avsevärt genom att applicera Polygiene i de antibakteriella skyddshandskarna. Bägge företagen är dessutom inriktade på miljövänlig verksamhet och tillverkning, avslutar Han S. Lee, CEO för ECO Tech Co., Ltd.

Medverkande på fotot:
Mitten: Sveriges ambassadör i Korea, Anne Höglund
Till vänster i bild: Yangjoo stads borgmästare, Ordförande, Yangjoo stads beslutandeförsamling, Ordförande, Handelskammaren för Kyunggi-provinsen, Ordförande Yangjoo stads Handelskammare, och CEO, ECO Tech.
Till höger i bild: Peter Sjösten, VP, Polygiene AB, Polygienes koeranska agenter Jason Kim och Sang man Lee, Vice President på ECO Tech och Direktör på ECO Tech.

För pressbilder och mer information besök polygiene.com

För mer information, kontakta:
Christian von Uthmann, vd, Polygiene
Mobil: + 46 (0)70 319 77 21, e-post: cvu@polygiene.com

Polygiene är världsledande leverantör av luktkontroll och Stay Fresh-lösningar för kläder, sportutrustning, mode och andra material med målet att användare ska känna sig fräscha. Företagets skandinaviska ursprung borgar för kvaliteten och det miljömässigt hållbara i dess produkter och tjänster. Över hundra internationella premiumvarumärken har valt att använda Polygiene Odor Control Technology i sina produkter. Bolaget grundades 2006 och är listat på Nasdaq First North i Stockholm. Remium Nordic AB är bolagets Certified Adviser.