Polygiene i nytt samarbete med koreanska Fogni för odörfritt fyllnadsmaterial i hemtextilier och möbler

Polygiene tillkännagav idag ett strategiskt partnerskap med Fogni Co., Ltd., Syd-Koreas ledande tillverkare av funktionellt och miljövänligt fyllnadsmaterial av fiber som används i hemtextilier och möbler samt i sängkläder för hemmet, sjukvården och hotellindustrin.

Partnerskapet kombinerar Polygienes expertis inom odörkontrollsteknologi med Fognis marknadsledande tillverkningsprocess för leverans av säker, antibakteriell och odörfri fiberfyllning för en bred skara tillverkare av hemtextilier, sängkläder och möbler för möta den ökande efterfrågan från Sydkoreanska konsumenter.

Polygienes Odörkontrollsteknologi med antibakteriell funktionalitet introduceras i september 2016 i fyllnadsmaterial för sängar och soffor som Fogni levererar till välkända koreanska varumärken, inklusive Heali Plus, Halo World, Jakomo, Doldam och Milk Naumu.

“Vår mission är att skapa säkra hemmiljöer och ett hälsosammare vardagsliv för våra kunder” säger Choong Su Kim, vd, Fogni Co. Ltd. “Fler och fler av våra kunder känner till och efterfrågar odörkontroll. Tack vare Polygiene kan obehagliga dofter som uppstår vid användning av hemtextilier och möbler undvikas, samtidigt som en säker, antibakteriell miljö bibehålls. Vårt samarbete med Polygiene kommer att skapa hälsosamma hemmiljöer för våra kunder.”

“Partnerskapet med Fogni breddar och stärker Polygienes närvaro på marknaderna för hemtextil, sjukhus, sängar och möbler i regionen,” säger Christian von Uthmann, vd, Polygiene. “Vi ser fram emot fortsatt samarbete med målsättning att introducera odörfria fyllnadsmaterial i fler produkter inom heminredning – i allt från madrasser och soffor till täcken och kuddar.”

Klicka här för pressbilder

Om Fogni
Fogni (www.fogni.co.kr) är Sydkoreas ledande tillverkare av funktionella och miljövänliga fyllningsmaterial av fiber för hemtextilier, möbler samt sängar och sängkläder för hemmet, sjukhus och hotell. Företaget som är ISO 9001- och 14001-certifierat, producerar fyllnadsmaterial för användning i ett brett spektrum av produkter – från madrasser, täcken och kuddar till möbler.

Denna information är sådan information som Polygiene AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 2016-09-21 kl. 07.45 CET.

För mer information, kontakta:
Christian von Uthmann, vd, Polygiene
Mobil: +46 (0)70 319 77 21, e-mail: cvu@polygiene.com

Choong Su Kim, vd, Fogni Co. Ltd.
Tel: +82-31-942-0135, +82-31-942-0137, e-mail: fogni@fogni.co.kr

Polygiene är världsledande leverantör av luktkontroll och Stay Fresh-lösningar för kläder, sportutrustning, mode och andra material med målet att användare ska känna sig fräscha. Företagets skandinaviska ursprung borgar för kvaliteten och det miljömässigt hållbara i dess produkter och tjänster. Ett hundratal internationella premiumvarumärken har valt att använda Polygiene Odor Control Technology i sina produkter. Bolaget grundades 2006 och är listat på Nasdaq First North i Stockholm. Remium Nordic AB är bolagets Certified Adviser.  www.polygiene.com