Polygiene kommunicerar finansiell prognos för 2017

I samband med att Polygiene AB släpper delårsrapport för januari-juni 2017, kommunicerar bolaget en finansiell prognos för andra halvåret och helåret 2017.

Prognosen för andra halvåret 2017 är nettoomsättning om 46 Mkr, ett rörelseresultat (EBIT) om 1,3 Mkr (2,8 % marginal) och ett justerat rörelseresultat (exkluderat valutakurseffekter och withholding tax) om 3,8 Mkr (8,3% marginal).

Prognosen för helåret 2017 är nettoomsättning om 80 Mkr, ett rörelseresultat (EBIT) om -5,5 Mkr (-6,9 % marginal) och ett justerat rörelseresultat (exkluderat valutakurseffekter och withholding tax) om -0,6 Mkr (-0,7% marginal).

Denna information är sådan information som Polygiene AB (publ.) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 24 augusti 2017 kl 08.35 CET.

Bolagets IR på e-post: ir@polygiene.com'
Christian von Uthmann, VD, Polygiene. Mobil: + 46 (0)70 319 77 21, e-post: cvu@polygiene.com
Ulrika Björk, CFO, Polygiene. Mobil: + 46 (0)70 921 12 75, e-post: ubj@polygiene.com

Polygiene är världsledande leverantör av luktkontroll och Stays Fresh-lösningar för kläder, sportutrustning, mode och andra material med målet att användare ska känna sig fräscha. Företagets skandinaviska ursprung borgar för kvaliteten och det miljömässigt hållbara i dess produkter och tjänster. Ett hundratal internationella premiumvarumärken har valt att använda Polygiene Odor Control Technology i sina produkter. Bolaget grundades 2006 och är listat på Nasdaq First North i Stockholm. Remium Nordic AB är bolagets Certified Adviser.