Polygiene och RYU Apparel i partnerskap för odörfria kläder för urbana idrottsutövare

RYU (Respect Your Universe) är ett urbant sportklädesmärke som utvecklar, marknadsför och distribuerar kläder, väskor och accessoarer inom träning, fitness och prestation. Under hösten 2016 valde RYU att inkludera Polygiene i deras nya Vapor kollektion för män och kvinnor. Kläderna är Polygiene-behandlade och ger kunderna nyttan av odörkontroll samt bidrar till en bättre miljö genom Wear More. Wash Less®.

– Vi är alltid på jakt efter funktionalitet som hjälper oss att höja nivån på våra designade produkter, säger Juliet Korver, Product Director, RYU. Polygiene-behandlingen möjliggör för vår nya Vapor-kollektion att nå “no compromise” nivån där du kan träna hårt och samtidigt känna dig fräsch.

RYU är ett kanadensiskt varumärke från Vancouver, British Columbia. RYU står för respekt för dig själv, respekt för miljön och för andra människor; allt för att underlätta din prestation. Ditt universum är din kropp och samhället och världen vi lever i tillsammans med andra.  Du är allt annat än genomsnittlig. Du står för något större, bättre och bortom normen. Du är vackert tuff.

– Samarbetet med RYU är väldigt spännande och ligger i linje med vår expansion av partnerskap med klädvarumärken inom träningssegmentet och som delar våra värderingar säger Christian von Uthmann, vd, Polygiene.

Polygiene fortsätter att växa inom segmentet ”urban träning” och arbetar med varumärken som RYU, Ten Thousand, QORkit, SODO, Castore, Myles, Dcore, 2XU and många fler. Med Polygienes funktionalitet kan dessa varumärken erbjuda fantastiska produkter som håller sig fräscha längre och som inte behöver tvättas efter varje användning.

Denna information är sådan information som Polygiene AB (publ.) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruks-förordning och lagen om värdepappers­marknaden. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 9 januari 2017 kl. 08.50 CET.

För pressbilder och mer information, gå in på www.polygiene.com
Christian von Uthmann, VD, Polygiene
Mobil: + 46 (0)70 319 77 21, e-mail: cvu@polygiene.com

Polygiene är världsledande leverantör av luktkontroll och Stay Fresh-lösningar för kläder, sportutrustning, mode och andra material med målet att användare ska känna sig fräscha och säkra. Företagets skandinaviska ursprung borgar för kvaliteten och det miljömässigt hållbara i dess produkter och tjänster. Ett hundratal internationella premiumvarumärken har valt att använda Polygiene Odor Control Technology i sina produkter. Bolaget grundades 2006 och är listat på Nasdaq First North i Stockholm. Remium Nordic AB är bolagets Certified Adviser.

Om RYU
Ni hittar oss på mattan, i båset och i naturen. Vi springer, lyfter, simmar, cyklar, klättrar, sparkar, hoppar och kastar. Vi mäter framgång i genomförda repetitioner och rundor som återstår. Vi löser problem som idrottsutövare inte ens kände till eftersom vi, lever med det 24/7. Vi skapar träningskläder som tidigare inte har existerat. Modern atletisk stil med en teknisk dimension. Utrustning som du mår bra i. Utrustning som är byggt för att röra sig i.