Polygiene slutför förvärvet av det brittiska additivbolaget Addmaster

Polygiene AB (publ) (”Polygiene”) har idag slutfört det tidigare kommunicerade förvärvet av Addmaster Holdings Limited (”Addmaster”). Transaktionen offentliggjordes genom pressmeddelande den 10 december 2020.

Polygiene har idag förvärvat och tillträtt samtliga utestående aktier i det brittiska additivbolaget Addmaster, en ledande global leverantör inom antibakteriella additiv för hårda ytor, för en köpeskilling, på kassa- och skuldfri basis, om totalt cirka 374 miljoner SEK. Köpeskillingen i förvärvet erläggs dels genom en kontantlikvid om cirka 249 miljoner SEK, dels genom en apportemission om totalt 4 564 174 aktier i Polygiene, motsvarande ett värde om cirka 125 miljoner SEK.

För mer information om förvärvet av Addmaster, vänligen se pressmeddelandet från 10 december 2020 då förvärvet offentliggjordes.

Denna information lämnades, genom nedanståendes kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 8 januari 2021 kl. 20:05 CET.

För mer information, vänligen besök ir.polygiene.com eller kontakta:
Bolagets IR på e-post: ir@polygiene.com
Ulrika Björk, VD, Mobil: +46 (0) 70 921 12 75, e-post: ubj@polygiene.com

Som världsledande inom luktkontroll och stays fresh-lösningar, vill vi förändra sättet vi ser på kläder – från förbrukningsvaror till hållbara produkter. Vi behandlar kläder, accessoarer, produkter för hemmet och textilier så att du kan dig fräsch, tvätta mindre och låta plagg och produkter leva längre. Mer än 200 globala premiumvarumärken har valt att använda Polygienes varumärke på sina produkter. Polygiene är listat på Nasdaq First North Growth Market i Stockholm. För mer information: www.polygiene.com. Erik Penser Bank AB är bolagets Certified Adviser, telefon: 08-463 83 00, e-mail: certifiedadviser@penser.se.