Polygiene tar ett första steg in i segmentet skyddsutrustning och uniformskläder tillsammans med Propper.

Det amerikanska företaget Propper annonserar att man nu levererar en ny kollektion av underställ med hög prestanda för användare med extremt höga krav såsom militär och räddningspersonal.

Genom Polygiene behandlingen i kombination med modern tillverkningsteknik, uppfyller Propper sitt åtagande att konstruera de bästa produkterna. Vi gör inte avkall på produktkvalitet i syfte att minska våra kostnader. Vi arbetar alltid för att bygga in mervärden i produkten” säger Joe Ruggeri Senior VP of Merchandising and Product Development på Propper.

Om Propper
Sedan man tecknade sitt första avtal med den amerikanska flottan år 1967 har Proppers ledstjärna alltid varit att skapa funktionell skyddsutrustning. Idag designer och tillverkar Propper skyddskläder och utrustning som skyddar militär, räddnings- och säkerhetspersonal i alla situationer.  För mer information, se propper.com

“Vi är glada att kunna annonsera att Propper nu har börjat marknadsföra en ny produktlinje med avancerade underställ behandlade med Polygiene. För oss är det ett viktigt första steg in i ett segment som bedöms ha en stor tillväxtpotential och det kommer att hjälpa oss att öka vår försäljning i andra närliggande segment såsom sport & outdoor och jakt & fiske” säger Christian von Uthmann, CEO för Polygiene.

För mer information, kontakta:
Christian von Uthmann, CEO, Polygiene
Mobil: + 46 (0)70 319 77 21, e-mail: cvu@polygiene.com

Polygiene Odor Control Technology är en världsledande teknologi för luktkontroll. Bolaget är en global leverantör av Stay Fresh-lösningar för kläder, sportutrustning, mode och andra material. Vårt skandinaviska ursprung borgar för kvaliteten och det miljömässigt hållbara i våra produkter och tjänster. Ett hundratal välkända internationella premiumvarumärken som Patagonia, Adidas, Salomon, POC, Peak Performance, Berghaus, Dcore och La Sportiva har valt att använda Polygiene i sina produkter. Polygiene, som är baserat i Malmö grundades i januari 2006 genom en avknoppning från Perstorp. Företaget är listat på Nasdaq First North. Kortnamnet är POLYG och Remium Nordic AB är bolagets Certified Adviser.

Citat

Genom Polygiene behandlingen i kombination med modern tillverkningsteknik, uppfyller Propper sitt åtagande att konstruera de bästa produkterna. Vi gör inte avkall på produktkvalitet i syfte att minska våra kostnader. Vi arbetar alltid för att bygga in mervärden i produkten.
Joe Ruggeri Senior VP of Merchandising and Product Development på Propper
Vi är glada att kunna annonsera att Propper nu har börjat marknadsföra en ny produktlinje med avancerade underställ behandlade med Polygiene. För oss är det ett viktigt första steg in i ett segment som bedöms ha en stor tillväxtpotential och det kommer att hjälpa oss att öka vår försäljning i andra närliggande segment såsom sport & outdoor och jakt & fiske.
Christian von Uthmann, CEO för Polygiene