Polygiene tar steget in på marknaden för företagsuniformer med japanska partnern Bonmax

Nya partnern Bonmax är en av de största aktörerna på marknaden för workwear och företagsuniformer i Japan, med fokus främst på serviceföretag som hotell, butiker och kontor.

Avtalet med Bonmax resulterar i en lansering av ett antal behandlade modeller till vår- och sommarsäsongen 2019.

”Marknaden för arbetskläder och företagsuniformer i Japan har en betydande potential eftersom uniform är obligatoriskt i många branscher. Vi hoppas få se en stadig tillväxt i denna väletablerade kategori där Polygiene Stays Fresh Technology och vårt hållbarhetsbudskap adderar ytterligare värde”, konstaterar Ulrika Björk, VD för Polygiene.

Om Bonmax
Företaget som grundades 1906 startade sin uniformsverksamhet 1948, och är en av de största aktörerna på marknaden för workwear och företagsuniformer i Japan. Som ett komplement till ready-to-wear-verksamheten, har Bonmax även ett dotterbolag som tillverkar uniformer på beställning.

Website: https://www.bonmax.co.jp

För pressbilder och mer information besök ir.polygiene.com eller kontakta:
Bolagets IR på e-post: ir@polygiene.com
Ulrika Björk, VD, Mobil: +46 (0) 70 921 12 75, e-post: ubj@polygiene.com

Polygiene är världsledande leverantör av luktkontroll och Stays Fresh-lösningar för kläder, sportutrustning, mode och andra material med målet att användare ska känna sig fräscha. Företagets skandinaviska ursprung borgar för kvaliteten och det miljömässigt hållbara i dess produkter och tjänster. Över 140 internationella premiumvarumärken har valt att använda Polygiene Stays Fresh Technology i sina produkter. Bolaget grundades 2006 och är listat på Nasdaq First North i Stockholm. Erik Penser Bank AB är bolagets Certified Advisor

Om oss

Polygiene är med den egenutvecklade behandlingen Odor Control Technology en världsledande leverantör av luktkontroll och Stay Fresh-lösningar för kläder, utrustning och andra material. Vårt skandinaviska ursprung borgar för kvaliteten och det miljömässigt hållbara i våra produkter och tjänster. Ett hundratal välkända internationella varumärken som Patagonia, Adidas, Salomon, Peak Performance, Berghaus, Dcore och La Sportiva har valt Polygiene. Polygiene grundades i januari 2006 genom en avknoppning från Perstorp och är baserat i Malmö.

Citat

Ulrika Björk, VD för Polygiene