Polygiene-teknologi i diktafoner från Olympus Professional Audio, med antimikrobiellt skydd

Personal inom polis- och domstolsväsendet, sjukvårds- och affärssektorn kan vid användande av denna diktafon minska sin exponering för virus och bakterier.

Olympus® Professional Audio, erbjuder heltäckande och effektiva lösningar för optimerad diktering, voice to text, samt överföring av dikterat material, med antimikrobiella diktafoner som tål ytdesinficering, vilket kan minska exponering för de som arbetar i frontlinjen av Covid-19 utbrottet.

Läkare, advokater och poliser är bara några av de yrkeskategorier som kan dra nytta av Olympus åtagande att göra livet mer hälsosamt och säkert.

I tillägg till traditionella yrken som har användning av diktafoner, har voice to text-lösningar blivit en viktig del av effektiviseringen för de som arbetar hemifrån, på olika arbetsplatser eller ute på fältet.

Olympus Professional Audio’s RM-4010P har ett antimikrobiellt hölje med inbäddad Polygiene® technology. Polygienes antimikrobiella teknologi är baserad på silvers naturlig förmågan att stoppa mikrobiell tillväxt. Polygienes silversalt-lösning tillsätts under tillverkningsprocessen, och silverjoner frigörs sedan vid ytan på produkten, vilket deaktiverar bakterier och virus vid kontakt med produkten.

RM-serien klarar även att torkas av med alkohol, vilket gör att diktafonenkan hållas ren i medicinska och andra känsliga miljöer. Etanol (76.9 to 81.4 v/v%) eller isopropanol (70 v/v%) kan användas vid ytdesinficering av produkter i PM-serien.

“Olympus har förståelse för de utmaningar som privatpersoner och företag utsätts för under covid-19 pandemin och hoppas att dessa diktafoner och dikteringslösningar kan hjälpa de som är i frontledet av Covid-19 pandemin”, säger Christopher Olsen, Director, Business Development, Olympus Professional Audio. ”Olympus har som målsättning att arbeta för vår personals, våra kunders och samhällets hälsa och säkerhet, samtidigt som vi stöttar kontinuiteten i företagen och ekonomin, under dessa svåra tider.”

Om Olympus och Olympus Professional Audio
Olympus är en global teknisk ledare, med fokus på att bidra till samhället och människors liv för ökat välmående, utveckling och säkerhet. Olympus Professional Audios diktafonprodukter och digitala röstupptagningar är designade för att effektivisera verksamheten inom sjukvård, domstolsväsende, polismyndighet och andra organisationer som är beroende av diktafoner.

Om Olympus America Inc.
Olympus America Inc. är en global teknisk ledare inom utveckling för optiska och digitala lösningar inom medicinsk teknologi; life science; industriella lösningar; och kamera- och audioprodukter. Under vår nästan 100-åriga verksamhet har Olympus fokuserat på att bidra till samhället och människors liv för ökat välmående, utveckling och säkerhet.Vårt affärsområde för konsumentprodukter utvidgar gränserna för produktdesign och funktionalitet, våra innovativa digitala kameror, linser, audio-bandspelare och kikare stärker både konsumenter och professionella och öppnar upp för nya möjligheter med sin precisionsoptik och banbrytande teknologier.
För mer information:

Specifikationer och design kan komma att ändras utan tillkännagivanden eller förpliktelser från tillverkaren. Alla varumärkean och registrerade varumärken som här listas är respektive ägares egendom i USA och /eller i andra länder.

Olympus…True to You. True to Society. True to LIFE.
© 2020 Olympus America Inc.

Ulrika Björk, CEO
E-mail: ubj@polygiene.com
Mobil: +46 (0) 70 921 12 75

Som världsledande inom luktkontroll och stays fresh-lösningar, vill vi förändra sättet vi ser på kläder – från förbrukningsvaror till hållbara produkter. Vi behandlar kläder, produkter för hemmet och textilier så att du ska kunna känna dig fräsch, tvätta mindre och låta plagg och produkter leva längre. Mer än 140 globala premiumvarumärken har valt att använda Polygienes varumärke med sina produkter. Polygiene är listat på Nasdaq First North Growth Market i Stockholm. Erik Penser Bank AB är bolagets Certified Adviser, telefon: 08-463 83 00, e-mail: certifiedadviser@penser.se. För mer information: www.polygiene.com.