• Polygiene Group AB/

Polygiene Tellus webbseminarier – om hur vi går från förbrukningsvaror till hållbara produkter. Nu för deltagare från Europa och Asien

Den första delen i serien av webbseminarier Polygiene® Tellus, nu för EMEA och APAC regionerna, kommer att äga rum den 2 september klockan 10.00 CEST. Där kommer vi att ta itu med textil- och ytbehandlingsindustrins miljöutmaningar, men också diskutera miljömedvetna lösningar på dem. Dessa webinars vänder sig till branschen, varumärken, media och andra intressenter.

”Det här är vårt sätt att ta itu med miljöutmaningar och föra en diskussion för att hitta lösningar på utmaningarna i våra branscher. Målet med Tellus webbseminarier ligger i linje med vår vision att omvandla produkter från förbrukningsvaror till hållbara lösningar. Kort sagt, hur man uppmuntrar människor till ett mer miljömedvetet sätt att tänka kring hur kläder och produkter används”, säger Ulrika Björk VD Polygiene.

Det första webbseminariet i serien, nu för Europa och Asien, som äger rum den 2 september, börjar med mikrobiologen och författaren Jason Tetro, känd för många som "Germ Guy". Han kommer att avmystifiera hur bakterier och bakterier interagerar i våra liv. Bland de ämnen som behandlas:

- Vad gör en bakterie bra eller dålig?

- Hur hänger minskning av lukt och miljömässig hållbara produkter ihop?

- Hur fungerar våra teknologier?

Haymo Strubel VP Commercial Operations EMEA, Bobby Howell Director of Commercial Operations Americas och Daniel Röme Chief Technology Innovation Officer , kommer att vara med i seminariet tillsammans med VD Ulrika Björk och Jason Tetro. Webbseminariet avslutas med en frågestund.

Om man är anmäld men inte kan delta, får man en länk till en inspelad version som kan ses efteråt.

REGISTRERA DIG FÖR TELLUS WEBINAR

Om Jason Tetro

Jason A. Tetro är mikrobiolog och författare och har varit i forskarvärlden i över 30 år. Han har ett antal publikationer i peer-reviewed tidskrifter om ämnen som SARS, Zika och fågelinfluensa och har skrivit flera bokkapitel, positionspapper för rapporter och tidnings- och magasinskolumner. Jason är känd som "Germ Guy" och är värd för Super Awesome Science Show på Curiouscast Network.

Vi vill förändra sättet vi ser på produkter - från förbrukningsvaror till hållbara produkter.
Skapar vi som konsumenter och varumärken den påverkan som miljön förtjänar? Vi är alla kapabla att göra skillnad, oavsett hur stort eller litet ett företag är, problemet är bara att det inte händer tillräckligt snabbt. Eftersom textilindustrin är en av de industrier som förorenar mest tror vi att varumärken som arbetar med textilprodukter kan inspirera och främja hållbarhet med hjälp av en ny måttstock. Vi hjälper varumärken att addera värde till sina produkter så att de kan skapa framtidens hållbara varumärken, samtidigt som lönsamheten ökar och ett starkt globalt budskap sprids. Tellus webbseminier är ett steg på vägen

Presskontakt Polygiene

Ulrika Björk, CEO, ubj@polygiene.com, +46 (0)70-921 12 75
Kristina Kruhsberg, pressansvarig,
kristina@polygiene.com, +46 (0)70-816 21 96

För pressbilder besök https://news.cision.com/se/?n=polygiene-ab

Som världsledande inom stays fresh-lösningar, vill vi förändra sättet vi ser på produkter – från förbrukningsvaror till hållbara lösningar. Vi behandlar kläder, accessoarer, produkter för hemmet och textilier så att du kan känna dig fräsch, tvätta mindre och låta plagg och produkter leva längre. Mer än 200 globala premiumvarumärken har valt att använda Polygienes® varumärke på sina produkter. Med det helägda dotterbolaget Addmaster Holdings Limited, har vi nu möjlighet att erbjuda lösningar för både mjuka och hårda ytor. Polygiene är listat på Nasdaq First North Growth Market i Stockholm. För mer information: www.polygiene.com.

Erik Penser Bank AB är bolagets Certified Adviser, telefon: 08-463 83 00, e-mail: certifiedadviser@penser.se.