Polygiene växer inom nya områden hos adidas - nu i produkter från adidas by Stella McCartney

Under höst- och vintersäsongen 2018 har adidas by Stella McCartney behandlat ett antal modeller i sina comfort styles med Polygiene.

Adidas by Stella McCartney kommer vidare att öka antalet Polygiene-behandlade modeller till vår- och sommarsäsongen 2019, då behandlade t-shirts, hoodies och mellanlager kommer att finnas i butiker och e-butiker över hela världen.

“Vi ser fram emot att vara med på tillväxtresan adidas gör med den innovativa brittiska designern Stella McCartney. I produkter från adidas by Stella McCartney ser vi ett bra exempel på athleisure-trenden, där sport och mode vävs samman. Polygiene-budskapet Wear More. Wash Less© ligger helt i linje med en mer hållbar sport- och modeindustri, något som Stella McCartney redan har arbetat för i många år”, säger Ulrika Björk, VD Polygiene.

Adidas och McCartney började samarbeta 2005 och de framgångsrika kollektionerna, som haft en tresiffrig försäljningstillväxt, består både av skor och kläder med spjutspetsteknologi.

Bolagets IR på e-post: ir@polygiene.com
Ulrika Björk, VD, Mobil: +46 (0) 70 921 12 75, e-post: ubj@polygiene.com

Polygiene är världsledande leverantör av luktkontroll och Stays Fresh‐lösningar för kläder, sportutrustning, mode och andra material med målet att användare ska känna sig fräscha. Företagets skandinaviska ursprung borgar för kvaliteten och det miljömässigt hållbara i dess produkter och tjänster. Över 140 internationella premiumvarumärken har valt att använda Polygiene Stays Fresh Technology i sina produkter. Bolaget grundades 2006 och är listat på Nasdaq First North i Stockholm. Erik Penser Bank AB är bolagets Certified Advisor.

Om oss

Polygiene är med den egenutvecklade behandlingen Odor Control Technology en världsledande leverantör av luktkontroll och Stay Fresh-lösningar för kläder, utrustning och andra material. Vårt skandinaviska ursprung borgar för kvaliteten och det miljömässigt hållbara i våra produkter och tjänster. Ett hundratal välkända internationella varumärken som Patagonia, Adidas, Salomon, Peak Performance, Berghaus, Dcore och La Sportiva har valt Polygiene. Polygiene grundades i januari 2006 genom en avknoppning från Perstorp och är baserat i Malmö.