Polygienes organisation växer med ny technical director i södra Asien

Med Vishal Bhandari som Technical Director med ansvar för södra Asien stärker Polygiene sin tekniska supportorganisation på den viktiga asiatiska marknaden.

”Jag är glad att kunna meddela att vi anställt Vishal Bhandari, som kommer att komplettera vårt team i södra Asien. Vishal passar perfekt i det tekniska teamet med sin uttalade kompetens inom försäljning och teknik samt hans långa och väldokumenterade erfarenhet från textilindustrin”, säger Ulrika Björk, VD på Polygiene.

Vishal har sin bas i New Delhi i Indien, och har nästan 20 års erfarenhet från globala textilorganisationer som Sciessent och Nanotex. Hans senaste befattning var som area manager för södra Asien på Sciessent LLC med ansvar för teknisk support, försäljning och marknadsföring.

”Jag ser fram emot att vara en del av detta progressiva och värderingsdrivna företag. En stark teknisk supportorganisation, hög servicenivå och nära relationer till varumärkena och deras produktionsenheter, kommer att vara en avgörande faktor i Polygienes tillväxtresa”, säger Vishal.

Bolagets IR på e-post: ir@polygiene.com
Ulrika Björk, VD, Mobil: +46 (0) 70 921 12 75, e-post: ubj@polygiene.com

Polygiene är världsledande leverantör av luktkontroll och Stays Fresh-lösningar för kläder, sportutrustning, mode och andra material med målet att användare ska känna sig fräscha. Företagets skandinaviska ursprung borgar för kvaliteten och det miljömässigt hållbara i dess produkter och tjänster. Över 140 internationella premiumvarumärken har valt att använda Polygiene Stays Fresh Technology i sina produkter. Bolaget grundades 2006 och är listat på Nasdaq First North i Stockholm. Erik Penser Bank AB är bolagets Certified Adviser, telefon: 08-463 83 00, e-mail: certifiedadviser@penser.se