Redeye: Polygiene - Stark inledning på kvartalet mattades av

Polygienes rapport svagare än väntat sett till försäljning men där EBIT landar i linje med prognoser till följd av fortsatt god kostnadskontroll. Fokus framöver kommer vara på att öka återköpsfrekvensen och penetrationsgraden hos befintliga kunder, vilket bör stärka lönsamheten. Då potentialen hos befintliga kunder bedöms vara stor utgår vi från att denna strategi (om den blir lyckosam) kommer bevisa den hävstång som finns i affärsmodellen.

Läs mer och ladda ned analysen: http://bit.ly/2ohfNNx

Börja följa bolag hos Redeye för att direkt få de senaste analyserna inom Tech och Life Science.

Detta är ett pressmeddelande från Redeye - Research Powered Investment Banking. https://www.redeye.se/about/

Om oss

Polygiene är med den egenutvecklade behandlingen Odor Control Technology en världsledande leverantör av luktkontroll och Stay Fresh-lösningar för kläder, utrustning och andra material. Vårt skandinaviska ursprung borgar för kvaliteten och det miljömässigt hållbara i våra produkter och tjänster. Ett hundratal välkända internationella varumärken som Patagonia, Adidas, Salomon, Peak Performance, Berghaus, Dcore och La Sportiva har valt Polygiene. Polygiene grundades i januari 2006 genom en avknoppning från Perstorp och är baserat i Malmö.