Sitka upprepar framgången med Polygiene-behandlade jaktkläder för män och lanserar damkollektion

Efter försäljningsframgångarna för herrjaktkläder med optimal odörkontroll som introducerades 2015, lanserar nu Gore-företaget, Sitka Gear, en Polygiene-behandlad kollektion för kvinnor. Lager-på-lagersystemet i plaggets konstruktion är designat för kvinnor och testat av kvinnor.

Den nya kollektionen innehåller Elevated II samt nyutvecklade Gore Optifade kamouflage-mönster inspirerat av fjällnära natur. Plaggen har nya integrerade egenskaper och passformer anpassat specifikt för kvinnor samt Polygienes luktkontrollbehandling. Jaktkläderna kamouflerar användaren visuellt samtidigt som de döljer vittringen.

Sitka Gear började producera högkvalitativa jaktkläder för män 2005 och under våren 2017 är det premiär för damkollektionen. “Det glädjer oss att fler och fler kvinnor ägnar sig åt jakt. Vi förstod att det fanns en efterfrågan på kvalitetsutrustning för kvinnor, och därför designade vi en kollektion för att säkerställa att våra kvinnliga jägare får ta del av samma höga kvalitet som vi producerar för andra målgrupper”, säger David Brinker, Big Game Manager på Sitka Gear. Det här är fantastiska nyheter för kvinnor som tar sin jakt på allvar och förstår att passform och prestanda är lika viktigt för kläderna som det är för sitt gevär eller båge.

Sitka utvecklar sitt användande av Polygiene till att även omfatta deras nya kollektion för kvinnor. Polygiene är en återanvänd, silverbaserad permanent tillägg till produkten och behöver aldrig “fyllas på”. Den är garanterat luktneutral under hela produktens livscykel. Det handlar om att eliminera lukter, inte att maskera.

Polygienes vd, Christian von Uthmann säger, “Polygiene är glada att vara en del av Sitkas nya kollektion av jaktkläder för kvinnor. Vi är övertygade om att Siktas premium kamouflage tillsammans med luktkontroll från Polygiene kommer ge jägare de fördelar de behöver för att uppnå framgång med sin jakt.“

Sitka Gear från Bozeman, Idaho, USA är erkända för deras engagemang kring djurliv och sitt arbete med att ständigt försöka förbättra sina användares jaktupplevelse. Sitka Gear, ledande inom högpresterande jaktutrustning, introducerar nu sin herr- och damkollektion i GORE OPTIFADE kamouflage-mönster inspirerat av fjällnära natur.  Siktas damkollektion kan förbeställas exklusivt på http://www.sitkagear.com/från och med den 15 mars, 2017.

Denna information är sådan information som Polygiene AB (publ.) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruks-förordning och lagen om värdepappers­marknaden. Informationen lämnades, genom nedanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 2 mars 2017 kl. 09.45 CET.

För mer information, kontakta:
Christian von Uthmann, vd, Polygiene
Mobil: + 46 (0)70 319 77 21, e-post: cvu@polygiene.com

Tyler Pearce, PR Account Manager, Sitka Gear
Phone: (970) 963-4873 ext. 161, e-mail: tyler.pearce@backbonemedia.net

Polygiene är världsledande leverantör av luktkontroll och Stay Fresh-lösningar för kläder, sportutrustning, mode och andra material med målet att användare ska känna sig fräscha. Företagets skandinaviska ursprung borgar för kvaliteten och det miljömässigt hållbara i dess produkter och tjänster. Ett hundratal internationella premiumvarumärken har valt att använda Polygiene Odor Control Technology i sina produkter. Bolaget grundades 2006 och är listat på Nasdaq First North i Stockholm. Remium Nordic AB är bolagets Certified Adviser.

Om Sitka Gear
Sitka Gear, från Bozeman, Montana, USA, skapade och är ledande inom kategorin tekniska jaktkläder. Företaget är erkänt för deras engagemang kring djurliv och sitt arbete med att ständigt försöka förbättra sina användares jaktupplevelse. Sikta Gears produkter är uppbyggda att fungera i ett system och varje del är designad och testad av jägare, idrottsutövare och ambassadörer som är knutna till Sitka Gear. Sitka Gear ägs av W.L. Gore & Associates, företaget bakom GORE-TEX och andra avancerade material och unika innovationer som ger hållbar komfort och skydd till friluftsentusiaster. Besök sitkagear.com för att lära dig mer om hur Sitka Gear hjälper de ambitiösa att fokusera på sin jakt.