Världsledande Samsonite drar nytta av Polygienes breddade produktutbud för hårda ytor

Med målet att återskapa tilliten till resande post-covid, adderar nu varumärket Samsonite Polygiene Stays Fresh teknologi med antimikrobiell funktionalitet till en av sina ”Hardside Luggage”-serier. Produkterna kommer att lanseras i första hand på den Nordamerikanska marknaden sommaren 2021

”Det är fantastiskt att kunna addera Samsonite till vår partnerlista, dels för att detta är det första projektet tillsammans med Addmasters teknologi och dels för att Samsonite är en av världens främsta tillverkare inom resväskor. Vi ser en mycket stor potential i partnerskapet med Samsonite-gruppen där vi redan har ett väl fungerande samarbete med Gregory Mountain Products som ägs av Samsonite International. För oss är detta också ett genombrott inom det växande resesegmentet där både väskor, ryggsäckar och flygplansinredningar ingår”, säger Ulrika Björk, vd Polygiene.

Om Samsonite
Samsonite, världens största väsktillverkare, designar, tillverkar, distribuerar och säljer res-, business- och fritidsväskor samt reseaccessoarer för sina olika varumärken, majoriteten inom premiumsegmentet - SamsoniteAmerican TouristerTumi, Gregory Mountain Products, Speck, High Sierra, Kamiliant, Hartmann och Lipault. Företaget som startades 1910 är listat på Hong Kong börsen.

Presskontakt Polygiene

Ulrika Björk, vd, ubj@polygiene.com, +46 (0)70-921 12 75
Kristina Kruhsberg, pressansvarig,
kristina@polygiene.com, +46 (0)70-816 21 96

För pressbilder besök https://news.cision.com/se/?n=polygiene-ab

Som världsledande inom stays fresh-lösningar, vill vi förändra sättet vi ser på produkter – från förbrukningsvaror till hållbara lösningar. Vi behandlar kläder, accessoarer, produkter för hemmet och textilier så att du kan känna dig fräsch, tvätta mindre och låta plagg och produkter leva längre. Mer än 200 globala premiumvarumärken har valt att använda Polygienes varumärke på sina produkter. Med det helägda dotterbolaget Addmaster Holdings Limited, har vi nu möjlighet att erbjuda lösningar för både mjuka och hårda ytor. Polygiene är listat på Nasdaq First North Growth Market i Stockholm. För mer information: www.polygiene.com.

Erik Penser Bank AB är bolagets Certified Adviser, telefon: 08-463 83 00, e-mail: certifiedadviser@penser.se.