Succé för Polygiene Group på Aircraft Interiors Expo

Report this content

Polygiene Group deltog för första gången på AIX-mässan i Hamburg i juni. Företaget presenterades i en monter som stack ut i mängden och visade varför Polygienes teknologier tillför viktigt värde till flygplansinteriörer. Förutom ett stort antal leads och möten deltog Polygiene i en paneldiskussion med Polygienes CMO, "the Germ guy" Jason Tetro, moderator Paul Chen från VX Consulting och partner MGR Foamtex på temat "How to Improve Cabin Interior Hygiene". Vidare nämndes de i flera branschtidningar inklusive PAX International.

Deltagandet på AIX, världens ledande marknadsplats för flygbolag och deras leverantörer, sätter Polygiene Product Protection och Polygiene Group på kartan inom flygkategorin och har lett till många möjligheter och leads som kommer att följas upp med fokus på nya, starka partnerskap. Förutom att öppna nya affärer förstärkte Polygienes närvaro befintliga relationer med partners som Muirhead, MGR Foamtex, Acro, E-Leather och Signature Plating.

”Vi har ett starkt fokus på kategorin flygplansinredningar och AIX var en mycket bra start som visar på potentialen i kategorin. Flera stora aktörer är intresserade av vårt kompletta erbjudande och förmåga att skydda alla beröringspunkter i ett flygplan med avseende på både hårda och mjuka ytor. Förutom antimikrobiellt produktskydd erbjuder vi även en hållbarhetshistoria kring ökad livslängd på material, något som kommer att vara högst upp på agendan när branschen öppnar upp igen och människor börjar resa”, säger Maria Virginia Beavon, affärsutvecklingschef för Polygiene Group.

Presskontakt Polygiene

Ulrika Björk, VD, ulrika.bjork@polygiene.com, +46 70-921 12 75

Maria Virginia Beavon, affärsutvecklingschef, maria.beavon@addmaster.co.uk, +44  7984 175 233

Kristina Kruhsberg, pressansvarig, kristina.kruhsberg@polygiene.com, +46 70-816 21 96

För pressbilder besök https://news.cision.com/se/?n=polygiene-ab

Anmäl dig här för att prenumerera på rapporter, pressmeddelanden och News: http://ir.polygiene.com/sv/press/prenumerera/

Polygiene Group är världsledande inom antimikrobiella teknologier och lösningar för luktkontroll. Vi behandlar hårda ytor och textilier för att säkerställa att dina produkter är bättre skyddade och mer hygieniska, och att du känner dig fräsch och luktfri. Som ledande ingredient brand arbetar vi med över 500 globala premium-varumärken inom våra affärsområden Product Protection och Freshness. Vi har ett brett utbud av teknologier som adderar värde till våra kunders produkter och gör det möjligt för konsumenter att leva ett mer medvetet liv. Vi erbjuder lösningar och behandlingar för produkter med teknologierna BioMaster, VeriMaster, ScentMaster och MasterPiece, BioStatic och OdorCrunch. Polygiene är noterat på Nasdaq First North Growth Market i Stockholm. För mer information: www.polygiene.com

Erik Penser Bank AB är bolagets Certified Adviser, telefon: 08-463 83 00, e-mail: certifiedadviser@penser.se.