Ta en tur på stan med STOGO-handskar och Polygiene ViralOff

Report this content

Polygienes ViralOff®-behandling har fått många entrepenörer att fundera över smarta användningsområden. Start-up företaget STOGO sätter nu igång tillverkning av ”urban action” handskar med ViralOff-behandling.

Namnet är baserat på FOGO (Fear of going out, ett koncept från Mark Manson som skrev: ”The Subtle Art of not Giving a F..k!”).

FOGO är motsatsen till rädsla för att missa saker, (FOMO). Medan någon med FOMO känner ständig ångest för att de kan missa något spektakulärt genom att stanna inne, lever människor med FOGO med ständig ångest över vad som kan hända om det lämnar hemmet.

Som svar på denna finns STOGO - Safe to go out! Du behöver inte ta av dessa handskar eftersom de har ”touch screen”- fingertoppar på tummen och pekfingret som gör att du kan använda elektronik utan att riskera säkerheten vid användning av mobila enheter, bankomater och självutcheckningsskärmar.

ViralOff-behandlingen minskar virus och bakterier med 99% på mindre än 2 timmar. Den stoppar också tillväxt av bakterier, som framkallar lukt, så att handskarna håller sig fräscha efter varje användning.

Och varje del av handsken är tillverkad av återvunnet material.

"Så fort jag läste om begreppet FOGO, människor som stannade hemma av rädsla, ville jag göra något åt det", säger Jenn Tse, grundare av STOGO. "Dessa handskar kan man ha på sig hela dagen och de ger dig i princip samma frihet som du hade tidigare."

”När vi lanserade ViralOff uppmuntrade vi entreprenörer att ta fram nya idéer på produkter som kan slå tillbaka och skydda mot virus i dessa tuffa tider. STOGO ett utmärkt exempel som vi ville lyfta fram - tillsammans kan vi verkligen ändra saker till det bättre”, säger Ulrika Björk, VD Polygiene.

ViralOff är inte avsedd att förhindra sjukdom, den används för att skydda den behandlade produkten.

Anmäl dig här för att prenumerera på rapporter, pressmeddelanden och News:

För pressbilder och mer information besök ir.polygiene.com eller kontakta:
Ulrika Björk, CEO
ubj@polygiene.com, +46 70 921 12 75

Om Polygiene
Som världsledande inom luktkontroll och stays fresh-lösningar, vill vi förändra sättet vi ser på kläder – från förbrukningsvaror till hållbara produkter. Vi behandlar kläder, produkter för hemmet och textilier så att du ska kunna känna dig fräsch, tvätta mindre och låta plagg och produkter leva längre. Mer än 140 globala premiumvarumärken har valt att använda Polygienes varumärke med sina produkter. Polygiene är listat på Nasdaq First North Growth Market i Stockholm. För mer information: www.polygiene.com. Erik Penser Bank AB är bolagets Certified Adviser, telefon: 08-463 83 00, e-mail: certifiedadviser@penser.se.

Taggar: