Poolia öppnar kontor i Ludvika

Poolia öppnar kontor i Ludvika Bemanningsföretaget Poolia fortsätter sin geografiska expansion. Poolia finns idag på 28 orter runtom i Sverige och nu öppnas även ett regionalt kontor i Ludvika. Etableringen innebär uppskattningsvis 25 nya arbetstillfällen. - Jag hoppas mycket på den här etableringen och jag tror på marknaden i södra Dalarna, eftersom det är en region med starka och anrika företag som nu är på offensiven när det gäller personalanskaffning, säger Sven-Olof Andersson, Poolia i Ludvika. Målet är att inom ett halvår bli 25-30 medarbetare. Detta främst inom yrkesområdena kontor, administration och industri. Tillväxtstrategi - Den geografiska expansionen utgör en viktig del av Poolias tillväxtstrategi och är central för att befästa vår position som ett ledande bemanningsföretag. Marknaden för bemanningstjänster har ökat och vi ser en tydlig utveckling mot att personaluthyrning i allt högre grad efterfrågas utanför storstadsregionerna, säger Poolias regionchef Malin Persson. Bemanningsbranschen i Sverige har de senaste sex åren präglats av en kraftig tillväxt med årliga tillväxttal på cirka 50 procent, 1999 var ökningen 71%. Poolia växte under 1999 med 98%. Denna starka tillväxt förväntas fortsätta och drivs bland annat av att allt fler företag fokuserar på kärnverksamheten, vilket medför ökat behov av externa leverantörer till övriga funktioner. För ytterligare information kontakta: Sven-Olof Andersson, konsultchef Poolia Ludvika, tel 0240-59 26 00 Hans Stenqvist, platschef Poolia Borlänge, tel 0243-22 41 00 Malin Persson, regionchef Poolia Nord, tel 08-555 650 53 04, 073-944 53 04 ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av BIT http://www.bit.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.bit.se/bitonline/2000/10/12/20001012BIT00660/bit0001.doc http://www.bit.se/bitonline/2000/10/12/20001012BIT00660/bit0002.pdf

Om oss

Pooliakoncernen arbetar med uthyrning och rekrytering av personal samt med Interim Management och Executive Search. Verksamheten bedrivs under de två varumärkena Poolia och Uniflex. Poolia finns i Sverige, Norge, Finland och Tyskland och arbetar framförallt med personal inom ekonomi, bank/finans, IT, life-science, kontor och administration. Uniflex finns i Sverige, Norge och Finland och arbetar framförallt med personal inom industri, lager, bygg och kundservice. Koncernens moderbolag Poolia AB är noterat på Nasdaq Stockholm, Small Cap. Bolagen inom den svenska delen av Pooliakoncernen är medlemmar i Almega-Kompetensföretagen och har kollektivavtal med LO, Unionen och/eller Akademikerförbunden.