Handelsbanken valde Strålfors

Handelsbanken valde Strålfors Handelsbanken och Strålfors inleder samarbete angående EMV-kort (Europay/ MasterCard/Visa-kort). Samarbetet beräknas initialt vara värt mellan 20-30 MSEK. - Samarbetet är ett resultat av vår strategiska satsning på kortsidan både internt och externt, säger Per Samuelson, VD och koncernchef på Strålfors. Genom vårt samarbete med Oberthur Card Systems kan vi erbjuda marknaden tillgång till den senaste utvecklingen och samtidigt har vi certifierat vår servicebyrå i Uppsala till EMV-status. - Att vi valde Strålfors som leverantör beror på det förtroende vi känner för dem och deras partners, säger Stefan Evholt, ansvarig för kortproduktionen på Handelsbanken . - För ytterligare information kontakta: Per Samuelson, Strålfors Mobil: 0708 - 58 54 40 VD och Koncernchef Tel: 0372 - 85440 Stefan Evholt, Handelsbanken Tel: 08 - 701 5542 Områdeschef Mobil: 070- 606 57 85 Presskontakt: Elisabeth Sjöberg, Strålfors Tel: 040 - 661 3717 Extern information Mobil: 0708 - 85 11 92 Strålfors är ett IT-fokuserat Business-to-Businessföretag med grafisk tradition, verksamt med helhetslösningar inom området informationsöverföring. Strålfors utvecklar, producerar och levererar system, tjänster och produkter för effektiv kommunikation av affärskritisk information. Koncernen omsätter 3,1 miljarder SEK och har verksamhet i 12 länder med totalt 1725 anställda. Strålfors B-aktie är noterad på Stockholmsbörsen sedan 1984. www.stralfors.se ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/23/20031023BIT00630/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/23/20031023BIT00630/wkr0002.pdf