Kommuniké från bolagsstämman i Strålfors

KOMMUNIKÉ FRÅN BOLAGSSTÄMMAN I STRÅLFORS Strålfors AB höll igår ordinarie bolagsstämma i Ljungby, varvid följande beslut fattades: Utdelning Utdelningen fastställdes till 1,75 kr/aktie. Avstämningsdag blir den 12 maj och utdelningen beräknas sändas ut den 15 maj. Styrelse Antalet styrelseledamöter utökades från sju till åtta. Till ny styrelseledamot valdes Åke Fredriksson. Övriga styrelseledamöter, Björn Parkander, Göthe Parkander, Per Risberg, Per Samuelson, Caroline Sundewall, Ole Sörensen och Jan Åström, samt suppleanten Anna Parkander omvaldes. Styrelsearvodet fastställdes till 800 000 kronor. Åke Fredriksson utsedd till vice styrelseordförande Vid konstituerande sammanträde med styrelsen efter bolagsstämman utsågs Åke Fredriksson till vice styrelseordförande. Ordförande i styrelsen är som tidigare Göthe Parkander. Ljungby den 8 maj 2003 Styrelsen ------------------------------------------------------------ Denna information skickades av Waymaker http://www.waymaker.se Följande filer finns att ladda ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/08/20030508BIT00200/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/05/08/20030508BIT00200/wkr0002.pdf